Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Školní poradenské pracoviště na základní škole
Thesis title in Czech: Školní poradenské pracoviště na základní škole
Thesis title in English: School counselling centre at elementary school
Key words: základní škola|školní poradenské pracoviště|pedagogicko psychologická poradna|speciálně pedagogické centrum|školní psycholog|metodik prevence|výchovný poradce|asistent pedagoga|pedagog|žák|dotazník
English key words: elementary school. school counselling centre|psychological and pedagogical counselling|special pedagogical center|school psychologist|the school metodist of prevention|educational counselor|teacher's assistant|teacher|pupil|questionnaire
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.03.2022
Date of assignment: 24.03.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.05.2022
Date and time of defence: 15.06.2023 09:00
Date of electronic submission:04.05.2023
Date of proceeded defence: 15.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato diplomová práce je zaměřená na šetření činnosti školního poradenského pracoviště na konkrétní základní škole a jeho koordinaci s pedagogickou činností učitele základní školy. Teoretická část obsahuje historii školního poradenského pracoviště a jeho vývoj a toto šetření povede ke zjištění náplně práce jednotlivých školních poradenských pracovišť a jejich pracovníků, dále jejich hlavních cílů. Teoretické poznatky jsou získávány z tištěných a elektronických publikací a zdrojů. Praktické šetření pak proběhne prostřednictvím kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou rozhovoru, analýzou dokumentace školního poradenského pracoviště a na kazuistice konkrétního žáka je demonstrována reálná činnost pracovníků školního poradenského pracoviště. Cílem praktické části této diplomové práce je zjištění, jakým způsobem fungují poradenské služby na konkrétní základní škole.
References
KLÍMOVÁ, Marta. Teorie a praxe výchovného poradenství: celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty skupiny studijních oborů 76 Učitelství na pedagogických a filozofických fakultách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.
RŮŽIČKA, Michal, Lucia PASTIERIKOVÁ, Monika SMOLÍKOVÁ, Kateřina FIALOVÁ a Pavlína BASLEROVÁ. Speciální pedagog a další aktéři školního poradenského pracoviště ve společném vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5704-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html