Školní poradenské pracoviště na základní škole
Thesis title in Czech: | Školní poradenské pracoviště na základní škole |
---|---|
Thesis title in English: | School counselling centre at elementary school |
Key words: | základní škola|školní poradenské pracoviště|pedagogicko psychologická poradna|speciálně pedagogické centrum|školní psycholog|metodik prevence|výchovný poradce|asistent pedagoga|pedagog|žák|dotazník |
English key words: | elementary school. school counselling centre|psychological and pedagogical counselling|special pedagogical center|school psychologist|the school metodist of prevention|educational counselor|teacher's assistant|teacher|pupil|questionnaire |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.03.2022 |
Date of assignment: | 24.03.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 18.05.2022 |
Date and time of defence: | 15.06.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 04.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Guidelines |
Tato diplomová práce je zaměřená na šetření činnosti školního poradenského pracoviště na konkrétní základní škole a jeho koordinaci s pedagogickou činností učitele základní školy. Teoretická část obsahuje historii školního poradenského pracoviště a jeho vývoj a toto šetření povede ke zjištění náplně práce jednotlivých školních poradenských pracovišť a jejich pracovníků, dále jejich hlavních cílů. Teoretické poznatky jsou získávány z tištěných a elektronických publikací a zdrojů. Praktické šetření pak proběhne prostřednictvím kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou rozhovoru, analýzou dokumentace školního poradenského pracoviště a na kazuistice konkrétního žáka je demonstrována reálná činnost pracovníků školního poradenského pracoviště. Cílem praktické části této diplomové práce je zjištění, jakým způsobem fungují poradenské služby na konkrétní základní škole. |
References |
KLÍMOVÁ, Marta. Teorie a praxe výchovného poradenství: celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty skupiny studijních oborů 76 Učitelství na pedagogických a filozofických fakultách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství). HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6. KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2. RŮŽIČKA, Michal, Lucia PASTIERIKOVÁ, Monika SMOLÍKOVÁ, Kateřina FIALOVÁ a Pavlína BASLEROVÁ. Speciální pedagog a další aktéři školního poradenského pracoviště ve společném vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5704-8. |