Personální marketing neziskových organizací
Thesis title in Czech: | Personální marketing neziskových organizací |
---|---|
Thesis title in English: | Personnel Marketing of Non-profit Organizations |
Key words: | personální marketing|personální činnosti|značka zaměstnavatele|neziskové organizace|neziskový sektor|lidské zdroje|primární prevence|marketing|získávání zaměstnanců|stabilizace zaměstnanců |
English key words: | personnel marketing|personnel activities|employer brand|non-profit organizations|non-profit sector|human resources|primary prevention|marketing|recruitment|employee stabilisation |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 28.02.2022 |
Date of assignment: | 28.02.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.07.2022 |
Date and time of defence: | 06.09.2022 09:00 |
Date of electronic submission: | 28.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude zabývat personálním marketingem jako významnou oporou personálního řízení při získávání a stabilizaci zaměstnanců. Práce bude analyzovat personální marketing v nestátních neziskových organizacích poskytujících služby v oblasti primární prevence. Charakterizovány budou organizace neziskového sektoru, jejich význam a jejich specifické postavení na trhu práce. Dále budou definovány typy neziskových organizací, včetně jejich právního ukotvení. Přiblíženo bude personální řízení v nestátních neziskových organizacích se zaměřením na procesy získávání a stabilizace zaměstnanců. Pozornost bude věnována specifikům marketingu a personálního marketingu neziskových organizacích, včetně popisu činností realizovaných v rámci interního a externího personálního marketingu. a digitalizace personální komunikace jako jedné ze strategií personálního marketingu v organizaci. Představeny budou nestátní neziskové organizace poskytující služby primární prevence rizikového chování. Cílem kvalitativního šetření bude analyzovat aktivity a nástroje personálního marketingu využívané v rámci procesů získávání a stabilizace zaměstnanců v nestátních neziskových organizacích působících v oblasti primární prevence rizikového chování v Praze. Dílčím cílem bude identifikovat důvody vysoké fluktuace a nedostatečného zájmu kvalifikovaných zaměstnanců o práci v tomto segmentu. Sběr dat bude realizován formou rozhovorů se zaměstnanci těchto organizací odpovědnými za nábor a péči o zaměstnance. Osloveny budou všechny nestátní neziskové organizace se sídlem v Praze, které jsou certifikované jako způsobilé poskytovat programy primární prevence.
Předběžná struktura práce: 1 Organizace neziskového sektoru 1.1 Základní znaky neziskových organizací 1.2 Účel neziskových organizací ve společnosti 1.3 Typy nestátních neziskových organizací 1.4 Personální řízení nestátních neziskových organizací 1.5 Marketing neziskových organizací 2 Personální marketing neziskových organizací 2.1 Charakteristika personálního marketingu 2.2 Interní a externí personální marketing neziskových organizací 2.4 Role digitalizace v personálním marketingu 3 Neziskové organizace zaměřené na poskytování služeb v oblasti primární prevence 4 Empirické šetření – Analýza aktivit a nástrojů personálního marketingu nestátních neziskových organizací působících v oblasti primární prevence rizikového chování v Praze |
References |
DRUCKER, Peter. Řízení neziskových organizací: Praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1.
HANAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85-9430-7-7. HEJDUKOVÁ, Pavlína, Dita HOMMEROVÁ a Michaela KRECHOVSKÁ. Řízení neziskových organizací. Klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-2308-7. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: GRADA, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3. KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách. Praha: GRADA, 2011. ISBN 978-80-247-3823-9. LAIDLER-KYLANDE, Nathalie a Julia Shepard STENZEL. The brand IDEA: managing nonprofit brands with integrity, democracy and affinity. San Francisco: Jossey Bass & Pfeiffer Imprints, Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-55583-5. MCCANDLESS BALUCH, Alina. Human resource management in nonprofit organizations. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-203-14709-2. MCCANDLESS BALUCH, Alina. Mapping the Research Landscape of Strategic Human Resource Management in Nonprofit Organizations: A Systematic Review and Avenues for Future Research. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly [online]. 2020, 50(3), p. 598–625 [vid. 2022-07-06]. ISSN 1552-7395. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0899764020939653 MYSLIVCOVÁ, Světlana. Personální marketing v řízení lidských zdrojů [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2019 [vid. 2022-05-18]. ISBN 978-80-210-9357-7. Dostupné z: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1279. NOVOTNÝ, Jiří. Využití marketingového paradigmatu v personální politice podniku. In: MAJTÁN, Štefan a kol. Akutálne problémy podnikovej sféry. Bratislava: EKONÓM, 2015, s 503–511. ISBN 978-80-225-4077-3. OLIVIERA, Marcio, Marlene SOUSA, Rui SILVA a Tania SANTOS. Strategy and Human Resources Management in Non-Profit Organizations: Its Interaction with Open Innovation [online]. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity. 2021 7(1), s. 74–95 ISSN 2199-8531. Dostupné z: https://doi.org/10.3390/joitmc7010075 STEJSKAL, Jan, Helena KUVÍKOVÁ a Kateřina MAŤÁTKOVÁ. Neziskové organizace - vybrané problémy ekonomiky: se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-973-9. ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4041-6. ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7435-012-2. VRZÁČEK, Petr. Profesionalizace NNO a lidské zdroje, návrh opatření. Studie pro Koncepci politiky vlády vůči NNO do roku 2020 [online]. Místo vydání: neuvedeno, Rada vlády pro nestátní neziskové organizace, 2015 [vid. 2022-05-16]. ISBN: neuvedeno. Dostupné z: https://www.vlada.cz/assets/ppov/rnno/dokumenty/studie_vrzacek_lidske_zdroje_pro_web.pdf |