Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Přínosy výcviku koučů
Thesis title in Czech: Přínosy výcviku koučů
Thesis title in English: The Benefits of a Coaching Training
Key words: koučink|kompetence kouče|principy koučování|přínosy koučování|výcvik koučů
English key words: coaching|coach competencies|coaching principles|benefits of coaching|coaching training
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.02.2022
Date of assignment: 11.02.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.07.2022
Date and time of defence: 06.09.2022 15:00
Date of electronic submission:28.07.2022
Date of proceeded defence: 06.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je analyzovat přínosy koučinku a koučovacího výcviku z pohledu absolventů. Pozornost bude zaměřena nejprve na historický vývoj koučinku, jeho hlavní cíle, principy a kompetence kouče. Následně budou vymezeny hlavní přínosy koučinku a možnosti jeho využití. Blíže budou analyzována specifika koučovacího výcviku, struktura a jeho přínosy. Přínosy výcviku koučů budou poté identifikovány z pohledu absolventů výcviku Koučink jako umění”. Empirické šetření bude analyzovat subjektivní pocity absolventů a vnímané změny v jejich životech způsobené vlivem absolvování výcviku koučů. Empirické šetření bude realizováno metodou polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory budou provedeny s devíti absolventy výcviku koučů po jeho úspěšném ukončení, následně znovu po půl roce od prvního kola rozhovorů. Výsledky prvních a druhých rozhovorů budou mezi sebou porovnány.

Předběžná struktura práce:
1 Koučink
1.1 Charakteristika koučinku
1.2 Historický kontext koučinku
1.3 Cíle koučinku
1.4 Využití a přínos koučinku
2 Kompetence kouče
3 Výcvik koučů
3.1 Specifika výcviku koučů
3.2 Struktura výcviku koučů
3.3 Přínosy výcviku koučů
4 Výcvik koučů “Koučink jako umění”
4.1 Struktura výcviku koučů
4.2 Metody výcviku koučů
4.3 Techniky výcviku koučů
5 Empirické šetření:Identifikace přínosů výcviku koučů Koučink jako umění” z pohledu absolventů
References
ALLISON-NAPOLITANO, Elle. Flywheel: Transformational Leadership Coaching for Sustainable Change. Thousand Oaks, California: Corwin, 2013. ISBN 978-1-4522-6091-4 Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=941549&lang=cs&site=ehost-live&ebv=EB&ppid=pp_x.
BIRCH, Paul a Hana SUŠILOVÁ. Koučování v kostce: Inspirujte ostatní ke zlepšení výkonu. Brno: CP Books, 2005. ISBN 978- 80-251-0581-4.
BLAŽEJ, Adam. Psychologie koučování pro trenéry a manažery. [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-8971-6. Dostupné z:https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1284/3746/1612-1/0#preview.
COOK, Sarah. Coaching for High Performance: How to develop exceptional results through coaching. Ely: IT Governance Publishing, 2009. ISBN 978-1-84928-003-7.
CRKALOVÁ, Anna a Norbert RIETHOF. Průvodce světem koučování a osobnostní typologie: inspirace pro praxi. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-7261-252-9.
GALLWEY, W. Timothy. Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-213-0.
PARMA, Petr. Umění koučovat: systematické koučování ve firmě, rodině a škole pro kouče i koučované, studenty, odborníky i veřejnost. Praha: Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-34-6.
SILSBEE, Douglas K. Všímavý kouč: sedm rolí pro rozvoj řídících pracovníků. Praha: Maitrea. ISBN 978-80-87249-34-5.
ŠAFÁŘ, Michal a Hana HŘEBÍČKOVÁ. Vybrané kapitoly z mentálního tréninku. [online] Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 978-80-244-4366-9. Dostupné z:https://publi.cz/books/121/03.html.
THEEBOOM, Tim, Bianca BEERSMA a Annelies E.M. VAN VIANEN. Does coaching work? A meta-analysis on the effects of coaching on individual level outcomes in an organizational context. The journal of positive psychology. 2014, 9(1), p. 1–18, ISSN 1743-9760. Dostupné z: doi:10.1080/17439760.2013.837499.
WALES, Suzy. Why coaching?. Journal of change management. 2002, 3(3), p. 275-282, ISSN 1469-7017. Dostupné z: doi:10.1080/714042542.
WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.
WILDFLOWER, Leni. Skrytá historie koučování. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0784-9.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html