"Proč klikáme? Digitální občanská angažovanost mladých dospělých v České republice"
Thesis title in Czech: | "Proč klikáme? Digitální občanská angažovanost mladých dospělých v České republice" |
---|---|
Thesis title in English: | "What makes us click? Digital Civic Engagement of Young People in the Czech Republic" |
Key words: | Občanství|občanská angažovanost|digitální aktivismus|sociální témata|politika|globální občanství|digitální platformy|mladí lidé|sociální sítě|Facebook|Instagram|Youtube|Česká republika |
English key words: | Citizenship|civic engagement|digital activism|social topics|politics|global citizenship|digital platforms|youth|social media|Facebook|Instagram|Youtube|digital natives|Czech Republic |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 11.02.2022 |
Date of assignment: | 11.02.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.02.2022 |
Date and time of defence: | 23.01.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 14.12.2022 |
Date of proceeded defence: | 23.01.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem mohou digitální technologie přispět k větší informovanosti, občanské angažovanosti a budování občanství u mladých dospělých (15-26). Již delší dobu rezonuje ve společnosti potřeba pro lepší informovanost na poli pomyslné triády člověk-stát-právo a digitální technologie nabízí řešení, jak zefektivnit edukaci a informovanost v problémech, kterým cílová skupina čelí. V teoretické části představím klíčové dokumenty české vzdělávací politiky a detailně zmapuji současný stav poznání na poli výchovy k občanství společně s existujícím řešením (mimo jiné i v oblasti digitálních nástrojů a aplikací). V praktické části provedu kvalitativní výzkum formou focus groups, ve kterých bude zastoupena jak cílová skupina, tak experti v dané problematice. Výsledky tohoto šetření poslouží k definování klíčových problémů zkoumané skupiny, které budou zasazeny do širšího kontextu s tématy nastolenými v teoretické části. Finálně, součástí závěrečné syntézy bude i návrh některých řešení, které mohou do budoucna sloužit jako základ pro realizaci konkrétních projektů, jež povedou k posílení občanství mladých dospělých. |
References |
ALLEN, Danielle a Jennifer S LIGHT. From Voice to Influence. Chicago: University of Chicago Press, 2015. ISBN 9780226262123. CYR, J. (2016). “The Pitfalls and Promise of Focus Groups as a Data Collection Method.” Sociological Methods & Research, vol. 45, no. 2, May 2016, pp. 231–259. FRYČ, PhDr. Jindřich, RNDr. Zuzana MATOUŠKOVÁ, Mgr. Pavla Mgr. Martina Běťáková, Ferdinand Hrdlička KATZOVÁ, et al. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2020. ISBN 978-80-87601-47-1. KENEDY, Kerry J. Civic and Citizenship Education in Volatile Times: Preparing Students for Citizenship in the 21st Century. Springer Singapore Pte. Limited, 2019. ISBN 9789811363863. THORBURN, David, Henry JENKINS, Brad SEAWELL a Edward BARRETT. Democracy and New Media. Cambridge: MIT Press, 2003. ISBN 0262101017. |