Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Thesis title in Czech: Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Thesis title in English: A beginning teacher at lower-secondary school and his or her adaptation to the school environment
Key words: začínající učitel|adaptace|školní prostředí|motivace|příprava|podpora|uvádějící učitel|hospitace
English key words: the beginning teacher|adaptation|school environment|motivation|preparation|mentor|observation
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.02.2022
Date of assignment: 10.02.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.06.2022
Date and time of defence: 12.09.2023 10:00
Date of electronic submission:28.07.2023
Date of proceeded defence: 12.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná?
References
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9.
PÍŠOVÁ, Michaela. Novice teacher. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. Scientific papers of the University of Pardubice. ISBN 80-7194-205-7.
PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: (některé pedagagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0944-6.
ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-70-2.
VAŠUTOVÁ, J.: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: UK, 2001a. ISBN 80-7290-059-5.
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html