Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Thesis title in Czech: | Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí |
---|---|
Thesis title in English: | A beginning teacher at lower-secondary school and his or her adaptation to the school environment |
Key words: | začínající učitel|adaptace|školní prostředí|motivace|příprava|podpora|uvádějící učitel|hospitace |
English key words: | the beginning teacher|adaptation|school environment|motivation|preparation|mentor|observation |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 10.02.2022 |
Date of assignment: | 10.02.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 01.06.2022 |
Date and time of defence: | 12.09.2023 10:00 |
Date of electronic submission: | 28.07.2023 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Guidelines |
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná? |
References |
JUKLOVÁ, Kateřina. Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus, 2013. Recenzované monografie. ISBN 978-80-7435-266-9.
PÍŠOVÁ, Michaela. Novice teacher. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. Scientific papers of the University of Pardubice. ISBN 80-7194-205-7. PODLAHOVÁ, Libuše. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0444-3. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5. ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: (některé pedagagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0944-6. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-70-2. VAŠUTOVÁ, J.: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: UK, 2001a. ISBN 80-7290-059-5. VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7. |