Pozice sociálního pedagoga na základní škole
Thesis title in Czech: | Pozice sociálního pedagoga na základní škole |
---|---|
Thesis title in English: | The position of a social pedagogue at primary school |
Key words: | intervence|komunikace|kooperace|ohrožení žáci|prevence|prostředník|rizikové jevy|sociálně-pedagogická činnost|sociální pedagogika|školní neúspěšnost|školní poradenské pracoviště|třídní kolektiv|základní škola |
English key words: | intervention|communication|cooperation|pupils at risk|prevention|mediator|risk factors|socio-pedagogical activity|social pedagogue|school failure|school counseling workplace|class collective|primary school |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 27.06.2022 |
Date of assignment: | 27.06.2022 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.09.2022 |
Date and time of defence: | 13.06.2023 10:00 |
Date of electronic submission: | 09.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 13.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga na základní škole. Popisuje potřebu této profese na základní škole a její legislativní ukotvení. Představuje, jakým způsobem sociální pedagog na základní škole pracuje, jak kooperuje s institucemi jako je OSPOD, PČR, PPP a SPC. Také jak spolupracuje s neziskovými organizacemi, pediatry a dalšími subjekty. Zároveň specifikuje jeho náplň práce a ukazuje, jak je sociální pedagog na základní škole potřebný a vyhledávaný ze strany žáků, rodičů i pedagogů. Cílem této diplomové práce je ukázat nutnost této pozice na ZŠ. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. K výzkumnému šetření je zvolena kvalitativní výzkumná strategie s využitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsou zaměřeny na vyučující na základní škole a instituce, které se základní školou spolupracují. |
References |
BRAUN, Richard, Dana MARKOVÁ a Jana NOVÁČKOVÁ. Praktikum školní psychologie. Praha: Portál, 2014. FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 3. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2010. HRADEČNÁ, Marie. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-015-7. Janošová, P., Kollerová L., Zábrodská K., Kressa J., & Dědová M. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada. JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada) KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). PEŠOVÁ, Ilona a Miroslav ŠAMALÍK. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ŠTECH, Stanislav a Jana ZAPLETALOVÁ. Úvod do školní psychologie. Praha: Portál, 2013. VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II. Praha: Karolinum 2007 Vaníčková, E., Hadj-Moussová, Z., & Provazníková, H. (1995). Násilí v rodině. Syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: Karolinum. |