Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pozice sociálního pedagoga na základní škole
Thesis title in Czech: Pozice sociálního pedagoga na základní škole
Thesis title in English: The position of a social pedagogue at primary school
Key words: intervence|komunikace|kooperace|ohrožení žáci|prevence|prostředník|rizikové jevy|sociálně-pedagogická činnost|sociální pedagogika|školní neúspěšnost|školní poradenské pracoviště|třídní kolektiv|základní škola
English key words: intervention|communication|cooperation|pupils at risk|prevention|mediator|risk factors|socio-pedagogical activity|social pedagogue|school failure|school counseling workplace|class collective|primary school
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.06.2022
Date of assignment: 27.06.2022
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.09.2022
Date and time of defence: 13.06.2023 10:00
Date of electronic submission:09.05.2023
Date of proceeded defence: 13.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga na základní škole. Popisuje potřebu této profese na základní škole a její legislativní ukotvení. Představuje, jakým způsobem sociální pedagog na základní škole pracuje, jak kooperuje s institucemi jako je OSPOD, PČR, PPP a SPC. Také jak spolupracuje s neziskovými organizacemi, pediatry a dalšími subjekty. Zároveň specifikuje jeho náplň práce a ukazuje, jak je sociální pedagog na základní škole potřebný a vyhledávaný ze strany žáků, rodičů i pedagogů. Cílem této diplomové práce je ukázat nutnost této pozice na ZŠ.
Jedná se o teoreticko-empirickou práci. K výzkumnému šetření je zvolena kvalitativní výzkumná strategie s využitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory jsou zaměřeny na vyučující na základní škole a instituce, které se základní školou spolupracují.
References
BRAUN, Richard, Dana MARKOVÁ a Jana NOVÁČKOVÁ. Praktikum školní psychologie. Praha: Portál, 2014.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 3. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2010.
HRADEČNÁ, Marie. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-015-7.
Janošová, P., Kollerová L., Zábrodská K., Kressa J., & Dědová M. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada.
JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada)
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada).
PEŠOVÁ, Ilona a Miroslav ŠAMALÍK. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada).
ŠTECH, Stanislav a Jana ZAPLETALOVÁ. Úvod do školní psychologie. Praha: Portál, 2013.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II. Praha: Karolinum 2007
Vaníčková, E., Hadj-Moussová, Z., & Provazníková, H. (1995). Násilí v rodině. Syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: Karolinum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html