Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Thesis title in Czech: Vliv pandemie Covid-19 na vzdělávání žáků druhého stupně ZŠ v domácím prostředí
Thesis title in English: The impact of the Covid-19 pandemic on home education of second grade primary school pupils
Key words: covid 19|distanční výuka|pandemie|vládní nařízení|základní škola
English key words: covid 19|distance learning|government regulation|pandemic|primary school
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.12.2021
Date of assignment: 30.12.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.05.2022
Date and time of defence: 12.09.2023 10:00
Date of electronic submission:28.07.2023
Date of proceeded defence: 12.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Obsah diplomové práce se opírá o aktuální téma, kterým je vzdělávání a distanční výuka v době, kdy bylo školství v České republice omezeno kvůli onemocnění Covid-19. Práce je konkrétně zaměřena na žáky druhého stupně základních škol, kteří museli často podstupovat samostatné vzdělávání v domácím prostředí, s pomocí vyučování v distanční formě.

Teoretická část je zaměřena především na obecné informace, které se týkají komunikačních způsobů mezi žákem a učitelem, dále na distanční výuku jako takovou a vzdělávání se s pomocí moderních, současně využívaných technologií. Důležité pro distanční vzdělávání z pohledu učitelů, jsou především metody práce a také způsob, jak distančně vyučovat, aby byla výuka co nejvíce smysluplná, stejně jako je běžná výuka ve školním prostředí.

Empirická část obsahuje výzkum, ve kterém se zaměřuji na vliv domácí přípravy žáků druhého stupně základních škol, na vyučování v domácím prostřední při distanční výuce v době pandemie Covid-19. Cílem je zjistit, v jakých podmínkách, v jakém prostředí a zda je většina žáků schopna samostatné školní přípravy bez podpory ve školním prostředí.
References
Robert Čapek - Třídní klima a školní klima
Peter Gavora - Úvod do pedagogického výzkumu
Alena Nelešovská - Pedagogická komunikace v teorii a praxi
Ondřej Neumajer, Lucie Rohlíková, Jiří Zounek - Učíme se s tabletem
Jan Hendl - Kvalitativní výzkum
Vladimír Jůva - Stručné dějiny pedagogiky
Peter Gavora - Učitel a žáci v komunikaci
Tomáš Kasper - Dějiny pedagogiky
Peter Gavor - Úvod do pedagogického výzkumu
Ondřej Hausenblas - Standardy na 2. stupni základních škol očima učitelů : 2. část projektu NEMES o standardech na základních školách : příspěvek k rozvinutí diskuse o standardech vzdělávání pro Českou republiku
Helena Zlámalová - Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium
Oldřich Matoušek - Metody a řízení sociální práce
Tomáš Pavlas - Distanční vzdělávání v základních a středních školách : přístupy, posuny a zkušenosti škol rok od nástupu pandemie nemoci covid-19 : tematická zpráva
Jiří Zounek, Libor Juhaňák, Hana Staudková, Jiří Poláček - E-learning Učení (se) s digitálními technologiemi
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html