Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte
Thesis title in Czech: | Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte |
---|---|
Thesis title in English: | The impact of spending of organized leisure time on child´s personality |
Key words: | Volný čas|dítě|osobnost|velká pětka|organizovaný volný čas |
English key words: | leisure time|child|personality|big five|organized leisure time |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.12.2021 |
Date of assignment: | 30.12.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 02.02.2022 |
Date and time of defence: | 14.06.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 10.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Guidelines |
Hlavním cílem práce je zjistit, jestli organizovaný volný čas podporuje rozvoj v osobnostních stránkách žáka (extraverze, přívětivost, svědomitost, neuroticismus, otevřenost ke zkušenosti). Výzkum bude kvalitativního charakteru na základě rozhovorů. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na problematiku rozvoje osobnosti pedagogové pracující s pubescenty. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o volném čase a způsobech jeho trávení, dále i krátké shrnutí psychického a osobnostního vývoje v období pubescence a popis typů osobnosti na základě velké pětky. |
References |
ALLPORT, Gordon. W., 1961. Pattern and growth in personality. New York: Holt, Reinhart and Winston. BLATNÝ, Marek, 2010. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada. ISBN 9788024734347COSTA, Paul. T. a Robert R. MCCRAE, 1985. The NEO personality inventory: Manual Form S and Form R. Odessa: Psychological Assessment Resources. DRAPELA, Victor. J., 2011. Přehled teorií osobnosti. 6. vyd. Praha: Portál. ISBN 9788026200406HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7. |