Propagace rychloobrátkového zboží v denním tisku a reklamní filmové produkci meziválečného Československa
Thesis title in Czech: | Propagace rychloobrátkového zboží v denním tisku a reklamní filmové produkci meziválečného Československa |
---|---|
Thesis title in English: | Convenience goods advertising in daily press and film advertising in interwar Czechoslovakia |
Key words: | Reklama|Československo|film|Národní listy|Národní politika|meziválečné období |
English key words: | Advertising|Czechoslovakia|film|Národní listy|Národní politika|interwar period |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Economic and Social History (21-UHSD) |
Supervisor: | PhDr. Barbora Štolleová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 21.12.2021 |
Date of assignment: | 21.12.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.01.2022 |
Date and time of defence: | 21.06.2023 00:00 |
Date of electronic submission: | 27.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 21.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Marcela Starcová, Ph.D. |
Guidelines |
Předložená bakalářská práce sleduje vývoj reklamních strategií podniků orientovaných na výrobu a prodej rychloobrátkového zboží pomocí analýzy jejich reklamní produkce ve vybraném denním tisku a animovaných i hraných reklamních filmech přístupných československým spotřebitelům v meziválečném období. K porozumění podnikatelským strategiím relevantních firem využívá metodu sondy, pomocí jíž zkoumá čtyři roční reprezentativní vzorky, každý z jiné etapy vývoje meziválečné Československé republiky. Zaměřuje se na cílový trh, středostavovské vrstvy společnosti, pro jehož oslovení jsou vybrané komunikační prostředky vhodné. Přibližuje obvyklé jazykové a obrazové motivy využívané pro komunikaci se zákazníkem. Poukazuje na výhody vybraných médií pro účely ovlivňování zákazníka a jeho spotřebitelských návyků. Pramennou základnu práce tvoří především výtisky Národních listů a Národní politiky z let 1920, 1925, 1929 a 1934. Využity jsou dobové animované a hrané filmy zpřístupněné Národním filmovým archivem na DVD, a to v publikacích Český animovaný film 1925–1945 a Pod značkou Baťa. Cenné informace čerpá také z časopisu Typ: ilustrovaný magazín pro moderní podnikání. |
References |
BERÁNKOVÁ, Milena, KŘIVÁNKOVÁ, Alena a RUTTKAY, Fraňo. Dějiny československé žurnalistiky. III. díl, Český a slovenský tisk v letech 1918-1944. 1. vydání. Praha: Novinář, 1988. BRABEC, Jan: Zásady výnosné obchodní reklamy: na základě amerických studií a zkušeností. Praha: Sfinx, Bohumil Janda, 1927. Český animovaný film I 1920-1945 = Czech animated film I 1920-1945. Praha: Národní filmový archiv, 2012. HLOUCHOVÁ, Kateřina: Proměny československé reklamy 1918-1989. Brno: Václav Klemm - Vydavatelství a nakladatelství, 2015. KOTLER, Philip a ARMSTRONG, Gary: Marketing. Praha: Grada, 2004. KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane: Marketing management, Global Edition. Boston: Pearson, 2016. PAVLŮ, Dušan: REKLUB 1927-1949 Kapitoly z dějin československé reklamy. Praha: Professional Publishing, 2017. STRUSKOVÁ, Eva: Dodalovi Průkopníci českého animovaného filmu. Praha: Národní filmový archiv, 2013. VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. VYSEKALOVÁ, Jitka a kol: Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012 |