Student jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19
Thesis title in Czech: | Student jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19 |
---|---|
Thesis title in English: | Student as a citizen? The approach of the Dutch political authorities towards students during the COVID-19 pandemic |
Key words: | student|občan|Nizozemsko|vláda|covid-19 |
English key words: | student|citizen|the Netherlands|government|covid-19 |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Germanic Studies (21-UGS) |
Supervisor: | PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.12.2021 |
Date of assignment: | 26.04.2023 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 26.04.2023 |
Date and time of defence: | 12.09.2023 14:00 |
Date of electronic submission: | 21.08.2023 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Martin Štefek, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude zabývat postojem nizozemské politické moci ke studentům vysokých škol jakožto k občanům v průběhu pandemie COVID-19. Bude zkoumat, jaká pojetí studenta jako občana byla explicitně či implicitně formulována během debat o protipandemických opatřeních, jak si tato pojetí navzájem konkurovala a jaká byla jejich role při profilování pozice vlády versus opozice (resp. jednotlivých stran).
Pandemie covid-19 zde slouží jako ideální zdroj informací tím, že nutí aktéry k explicitnímu vyjádření hodnotových postojů a k explicitní debatě o prioritách státní podpory. Jako korpus budou použity plenární schůze dolní komory parlamentu (Tweede Kamer) věnované vývoji kolem koronaviru. Budou sledována kritéria jako styl komunikace se studenty, jejich zapojení do politického procesu, artikulace jejich zájmů v kontextu protipandemických opatření nebo jejich postavení jako skupiny občanů při rozdělování výhod/nevýhod. Cílem práce je pojmenovat trendy v pojetí studenta jako občana na straně vlády a opozice, zhodnotit roli tohoto politického štěpení v současné nizozemské politice, a zachytit i případné proměny v přístupu ke studentům jako občanům v průběhu pandemie, mj. i s ohledem na parlamentní volby v březnu 2021. |
References |
● Slaman, P. (2014). Staat van de student: Tweehonderd jaar politieke geschiedenis van studiefinanciering in Nederland. Boom: Amsterdam.
● Sleeuwaert, T., & Brouwer, J. A. (2021). Kansen door corona: Never let a good crisis go to waste (Eerste druk). De Vrije Uitgevers: Amersfoort. ● Munniksma, A. (2017). Burgerschap in het voortgezet onderwijs: Nederland in vergelijkend perspectief. Amsterdam University Press: Amsterdam. ● Engbersen, G., van Bochhove, M., de Boom, J., Burgers, J., Krouwel, A., van Lindert, J., Rusinovic, K., Snel, E., van Wensveen, P., & Wentink, T. (2020). De verdeelde samenleving: De maatschappelijke impact van COVID-19 in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam & Nederland. Kenniswerkplaats Leefbare Wijken: Rotterdam. ● Hoorn, J. E. (2016). De stem van de student: Nederlandse studentenbladen in de negentiende eeuw. Rijksuniversiteit Groningen: Groningen. |