Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích
Thesis title in Czech: Budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích
Thesis title in English: Building an Employer‘s Brand on Social Networks
Key words: značka organizace|značka zaměstnavatele|sociální sítě|marketingová strategie|sociální média|marketing|budování značky
English key words: organization brand|employer brand|social networks|marketing strategy|social media|marketing|brand building
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.12.2021
Date of assignment: 06.12.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.04.2022
Date and time of defence: 15.06.2022 09:30
Date of electronic submission:09.05.2022
Date of proceeded defence: 15.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je analyzovat faktory přispívající k budování silné značky zaměstnavatele na sociálních sítích. Práce se bude zabývat významem značky zaměstnavatele, strategickým řízením organizací a jejich personální strategií jako významnými nástroji konkurenční výhody. Pozornost bude věnována firemní kultuře, jejím determinantům a proměnám v digitálním světě, neboť firemní kultura má významnou roli pro budování značky zaměstnavatele. Dále bude řešena oblast personálního marketingu, jeho nástrojů k získávání a stabilizaci pracovníků a představeny budou sociální sítě se zaměřením na Facebook, Instagram a LinkedIn. Součástí práce bude kvantitativní empirické šetření, které bude realizováno formou on-line dotazníků. Respondenty šetření budou marketingoví a personální manažeři pracující ve velkých organizacích v České republice, které jsou na trhu práce dle průzkumů hodnoceny jako „top zaměstnavatelé“. Cílem šetření bude zjistit preference organizací při využívání možností komunikačních platforem. Dílčím cílem bude analyzovat přístup organizací k budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích a to, zda jej považují za strategický aspekt budování pozitivní pověsti zaměstnavatele.

Předběžná struktura práce:
1 Značka zaměstnavatele
1.1 Strategické řízení a personální strategie
1.2 Strategie budování značky zaměstnavatele
1.3 Faktory budování značky zaměstnavatele
1.4 Firemní kultura ve vztahu k budovaní značky zaměstnavatele
2 Personální marketing
2.1 Interní a externí nástroje personálního marketingu
2.2 Personální marketing jako nástroj získávání a stabilizace pracovníků
3 Sociální sítě jako nástroj budování značky zaměstnavatele
3.1 Význam sociálních sítí pro budování značky zaměstnavatele
3.2 Budování značky na Facebooku
3.3 Budování značky na Instagramu
3.4 Budování značky na LinkedInu
4 Empirické šetření – Analýza nástrojů budování značky zaměstnavatele „top zaměstnavatelů“ v České republice
References
AAKER, David A. Building strong brands [online]. New York: Free Press, 1996 [vid. 31.5.2021]. ISBN 978-0-02-900151-6. Dostupné z: http://www.loc.gov/catdir/description/simon031/95009238.html.
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada. 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
DŘÍMALKA, Filip. HOT: Jak uspět v digitálním světě. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020. ISBN 978-80-7555-101-6.
KELLER, Kevin L. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. 2010. ISBN 978-80-247-6933-2.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Melvil Publishing: Brno, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
MOSLEY, Richard. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester: Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-89852-9.
ŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
MYSLIVCOVÁ, Světlana, Kateřina MARŠÍKOVÁ, Pavla ŠVERMOVÁ a Vendula MACHÁČKOVÁ. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele [online]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017 [vid. 31.5.2021]. ISBN 978-80-7494-382-9. Dostupné z: https://www.researchgate.net/profile/Katerina-Marsikova-2/publication/322797143_PERSONALNI_MARKETING_A_BUDOVANI_ZNACKY_ZAMESTNAVATELE/links/5a706a6baca272e425ec096a/PERSONALNI-MARKETING-A-BUDOVANI-ZNACKY-ZAMESTNAVATELE.pdf.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html