Budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích
Thesis title in Czech: | Budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích |
---|---|
Thesis title in English: | Building an Employer‘s Brand on Social Networks |
Key words: | značka organizace|značka zaměstnavatele|sociální sítě|marketingová strategie|sociální média|marketing|budování značky |
English key words: | organization brand|employer brand|social networks|marketing strategy|social media|marketing|brand building |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.12.2021 |
Date of assignment: | 06.12.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.04.2022 |
Date and time of defence: | 15.06.2022 09:30 |
Date of electronic submission: | 09.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je analyzovat faktory přispívající k budování silné značky zaměstnavatele na sociálních sítích. Práce se bude zabývat významem značky zaměstnavatele, strategickým řízením organizací a jejich personální strategií jako významnými nástroji konkurenční výhody. Pozornost bude věnována firemní kultuře, jejím determinantům a proměnám v digitálním světě, neboť firemní kultura má významnou roli pro budování značky zaměstnavatele. Dále bude řešena oblast personálního marketingu, jeho nástrojů k získávání a stabilizaci pracovníků a představeny budou sociální sítě se zaměřením na Facebook, Instagram a LinkedIn. Součástí práce bude kvantitativní empirické šetření, které bude realizováno formou on-line dotazníků. Respondenty šetření budou marketingoví a personální manažeři pracující ve velkých organizacích v České republice, které jsou na trhu práce dle průzkumů hodnoceny jako „top zaměstnavatelé“. Cílem šetření bude zjistit preference organizací při využívání možností komunikačních platforem. Dílčím cílem bude analyzovat přístup organizací k budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích a to, zda jej považují za strategický aspekt budování pozitivní pověsti zaměstnavatele.
Předběžná struktura práce: 1 Značka zaměstnavatele 1.1 Strategické řízení a personální strategie 1.2 Strategie budování značky zaměstnavatele 1.3 Faktory budování značky zaměstnavatele 1.4 Firemní kultura ve vztahu k budovaní značky zaměstnavatele 2 Personální marketing 2.1 Interní a externí nástroje personálního marketingu 2.2 Personální marketing jako nástroj získávání a stabilizace pracovníků 3 Sociální sítě jako nástroj budování značky zaměstnavatele 3.1 Význam sociálních sítí pro budování značky zaměstnavatele 3.2 Budování značky na Facebooku 3.3 Budování značky na Instagramu 3.4 Budování značky na LinkedInu 4 Empirické šetření – Analýza nástrojů budování značky zaměstnavatele „top zaměstnavatelů“ v České republice |
References |
AAKER, David A. Building strong brands [online]. New York: Free Press, 1996 [vid. 31.5.2021]. ISBN 978-0-02-900151-6. Dostupné z: http://www.loc.gov/catdir/description/simon031/95009238.html.
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada. 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. DŘÍMALKA, Filip. HOT: Jak uspět v digitálním světě. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020. ISBN 978-80-7555-101-6. KELLER, Kevin L. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada. 2010. ISBN 978-80-247-6933-2. KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Melvil Publishing: Brno, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2. MOSLEY, Richard. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester: Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-89852-9. ŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-046-7. VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5. MYSLIVCOVÁ, Světlana, Kateřina MARŠÍKOVÁ, Pavla ŠVERMOVÁ a Vendula MACHÁČKOVÁ. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele [online]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017 [vid. 31.5.2021]. ISBN 978-80-7494-382-9. Dostupné z: https://www.researchgate.net/profile/Katerina-Marsikova-2/publication/322797143_PERSONALNI_MARKETING_A_BUDOVANI_ZNACKY_ZAMESTNAVATELE/links/5a706a6baca272e425ec096a/PERSONALNI-MARKETING-A-BUDOVANI-ZNACKY-ZAMESTNAVATELE.pdf. |