Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role školního asistenta v mateřské a základní škole
Thesis title in Czech: Role školního asistenta v mateřské a základní škole
Thesis title in English: School assistant´s role in kindergarten and primary school
Key words: asistent pedagoga|speciálně vzdělávací potřeby|školní asistent|školní poradenské pracoviště|podpůrná opatření|poradenské služby|inkluze
English key words: teaching assistant|special educational needs|school assistant|supportive measures|school counselling center|advisory services|inclusion
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.12.2021
Date of assignment: 02.12.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.05.2022
Date and time of defence: 07.09.2022 09:00
Date of electronic submission:26.07.2022
Date of proceeded defence: 07.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se věnuje roli školního asistenta na základní a mateřské škole. Zabývá se komparací současných požadavků školního asistenta s odlišnými pozicemi asistentů pedagoga. Zaměřuje se především na vymezení pracovní náplně, kompetence školního asistenta, metodickou podporu asistentů, spolupráci s pedagogickými pracovníky v rámci multidisciplinárního týmu a školního poradenského pracoviště. Role školního asistenta v současném inkluzivním vdělávání v rámci systému podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami není z hlediska legislativy jasně definována a ukotvena. Práce přináší komplexní pohled především na činnost školního asistenta v mateřské škole a základní škole hlavního vzdělávacího proudu a reflektuje současné nejasnosti vycházejících z vymezení požadavků školních asistentů.
References
GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019. Dobrá škola. ISBN 9788074964190.
NĚMEC, Zbyněk. Asistent pedagoga: zavedení a efektivní využití asistentů ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2021]. ISBN 9788076350724.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 9788074963490.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Ilustroval Anna TROUSILOVÁ. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 9788074963056.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Vademecum asistenta pedagoga. 2. vydání. V Praze: Pasparta, 2020. ISBN 9788088290506.
NĚMEC, Zbyněk a Petra MARTINOVSKÁ. Asistent pedagoga v mateřské škole. Praha: Raabe, [2018]. Dobrá škola. ISBN 9788074963940.
NĚMEC, Zbyněk, Klára ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ a Vanda HÁJKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 9788072907120.
PALOUNKOVÁ, Zuzana a Hana JOKLÍKOVÁ. Asistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 9788074943867.
TEPLÁ, Marta, Lenka FELCMANOVÁ a Zbyněk NĚMEC. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, [2019]. ISBN 9788076350182.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html