Mimoškolní mediální zkušenost jako prostředek osvojování cizího jazyka v mladším školním věku
Thesis title in Czech: | Mimoškolní mediální zkušenost jako prostředek osvojování cizího jazyka v mladším školním věku |
---|---|
Thesis title in English: | Out-of-school media experience as a resource for L2 learning in primary school age |
Key words: | mediální zkušenost|autonomní učení|angličtina mimo školu|cizí jazyk|případová studie |
English key words: | media experience|autonomous learning|extramural English|L2|case study |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK) |
Supervisor: | Mgr. Anežka Kuzmičová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.11.2021 |
Date of assignment: | 10.12.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.01.2022 |
Date and time of defence: | 12.06.2023 10:00 |
Date of electronic submission: | 26.05.2023 |
Date of proceeded defence: | 12.06.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Kateřina Chládková, M.A., Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce bude na základě případové studie zkoumat, jak vstupuje mimoškolní mediální zkušenost (počítačové hry, YouTube aj.) do osvojování cizího jazyka u dítěte mladšího školního věku a jak tento proces vnímá samo dítě a jeho dospělé okolí. Pomocí kombinace polostrukturovaných rozhovorů s dítětem i rodičem, mediálního a jazykového deníku obou participantů bude práce zjišťovat, kolik času dítě tráví v kontaktu s cizím jazykem, jakými mediálními prostředky je tento kontakt umožněn a jak se dále odráží v jeho každodenním projevu. Participatorní sběr dat bude trvat jeden týden.
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce a k použitým výzkumným metodám. 2. Navázat kontakt s rodinou, která se bude případové studie účastnit. Připravit text informovaného souhlasu, získat informovaný souhlas. 3. Připravit polostrukturovaný rozhovor, vytvořit záznamové archy – deník pro dítě a rodiče. Provést úvodní rozhovor s rodičem, participatorní sběr dat prostřednictvím deníku a následný rozhovor s dítětem nad deníkem a vybranými mediálními obsahy. 4. Analyzovat nasbíraná data. Výsledky porovnat s poznatky z odborné literatury. 5. Vyvodit závěry. Vést diskusi. |
References |
Hannibal Jensen, S. (2017). Gaming as an English Language Learning Resource among Young Children in Denmark. CALICO Journal, 34(1), 1–19.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál. Janíková, V. (2003). Autonomní učení, strategie učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická orientace, 13(4), 89-102. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. Reinders, H. (2017). Digital games and second language learning. In S. Thorne & S. May (Eds.), Language, Education and Technology (pp. 329-343). Cham: Springer. Sundqvist, P. (2009). Extramural English matters. Out-of-school English and its impact on Swedish ninth graders’ oral proficiency and vocabulary (Doctoral dissertation). Karlstad University. Švaříček, R., Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |