Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Mimoškolní mediální zkušenost jako prostředek osvojování cizího jazyka v mladším školním věku
Thesis title in Czech: Mimoškolní mediální zkušenost jako prostředek osvojování cizího jazyka v mladším školním věku
Thesis title in English: Out-of-school media experience as a resource for L2 learning in primary school age
Key words: mediální zkušenost|autonomní učení|angličtina mimo školu|cizí jazyk|případová studie
English key words: media experience|autonomous learning|extramural English|L2|case study
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. Anežka Kuzmičová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.11.2021
Date of assignment: 10.12.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.01.2022
Date and time of defence: 12.06.2023 10:00
Date of electronic submission:26.05.2023
Date of proceeded defence: 12.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Kateřina Chládková, M.A., Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce bude na základě případové studie zkoumat, jak vstupuje mimoškolní mediální zkušenost (počítačové hry, YouTube aj.) do osvojování cizího jazyka u dítěte mladšího školního věku a jak tento proces vnímá samo dítě a jeho dospělé okolí. Pomocí kombinace polostrukturovaných rozhovorů s dítětem i rodičem, mediálního a jazykového deníku obou participantů bude práce zjišťovat, kolik času dítě tráví v kontaktu s cizím jazykem, jakými mediálními prostředky je tento kontakt umožněn a jak se dále odráží v jeho každodenním projevu. Participatorní sběr dat bude trvat jeden týden.
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce a k použitým výzkumným metodám.
2. Navázat kontakt s rodinou, která se bude případové studie účastnit. Připravit text informovaného souhlasu, získat informovaný souhlas.
3. Připravit polostrukturovaný rozhovor, vytvořit záznamové archy – deník pro dítě a rodiče. Provést úvodní rozhovor s rodičem, participatorní sběr dat prostřednictvím deníku a následný rozhovor s dítětem nad deníkem a vybranými mediálními obsahy.
4. Analyzovat nasbíraná data. Výsledky porovnat s poznatky z odborné literatury.
5. Vyvodit závěry. Vést diskusi.
References
Hannibal Jensen, S. (2017). Gaming as an English Language Learning Resource among Young Children in Denmark. CALICO Journal, 34(1), 1–19.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Janíková, V. (2003). Autonomní učení, strategie učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická orientace, 13(4), 89-102.
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Reinders, H. (2017). Digital games and second language learning. In S. Thorne & S. May (Eds.), Language, Education and Technology (pp. 329-343). Cham: Springer.
Sundqvist, P. (2009). Extramural English matters. Out-of-school English and its impact on Swedish ninth graders’ oral proficiency and vocabulary (Doctoral dissertation). Karlstad University.
Švaříček, R., Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html