Skautský vedoucí jako možná podpora pro ohrožené dítě
Thesis title in Czech: | Skautský vedoucí jako možná podpora pro ohrožené dítě |
---|---|
Thesis title in English: | Scout leader as a possible support for children at risk |
Key words: | Ohrožené dítě|Sociální opora|Obtížná životní situace|Skauting|Junák|Skautský vedoucí|Vzdělávání vedoucích |
English key words: | Child at risk|Social support|Difficult life situation|Scouting|Junak|Scout leader|Leader education |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.11.2021 |
Date of assignment: | 24.11.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 09.02.2022 |
Date and time of defence: | 06.09.2022 09:30 |
Date of electronic submission: | 07.08.2022 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D. |
Guidelines |
Tématem bakalářské práce je role skautského vedoucího v organizaci Junák - český skaut, z.s. v řešení obtížné životní situaci dítěte. Zabývá se definováním ohrožení dítěte, jeho formami, příčinami a projevy. Dále se zaměřuje na roli skautského vedoucího v péči a výchově dítěte, vzdělání vedoucího v této oblasti a zdroje podpory v řešení obtížných situací dítěte. V praktické části se následně zaměřuje na konkrétní zkušenosti s ohroženým dítětem mezi vedoucími, kteří působí na území hlavního města Prahy. Ptá se na situace, které vedoucí s dětmi řešili, na postupy, jaké zvolili a na to, jak byli na tyto situace připraveni v kontextu systému skautského vzdělávání. Na základě zjištění výzkumného šetření jsou v závěru práce formulována doporučení na úpravu obsahu skautského vzdělávání pro dospělé v oblasti práce s ohroženými dětmi. Praktická část si klade otázku, jak se skautští vedoucí cítí být připraveni podporovat děti ve skautských oddílech v těžkých životních situacích. |
References |
PÖTHE, Peter. Dítě v ohrožení. 1. Praha: G plus G, 1996, 143 s. ISBN 80-901896-5-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese [online]. Vol. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2004 [cit. 2021-12-01]. ISBN 9788026202257. Dostupné z: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=1639972&lang=cs&site=ehost-live. MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. 1. Praha: Portál, 2014, 216 s. ISBN 978-80-262-0522-7. NOSEK, Václav, Slavomil JANOV a Václav DOSTÁL. Skautské století: Dobrodružný příběh 100 let českého skautingu. 1. Praha: Mladá fronta, Junák, 2012, 256 s. ISBN 978-80-204-2622-2. POWELL, Robert Baden. Na pomoc skautským vůdcům. 1. Praha: Junák-svaz skautů a skautek ČR, tiskové a distribuční centrum, 2006. ISSN 1210-9827. ŠANTORA, Roman. Skautský oddíl 1913-2013. 1. Praha: Mladá fronta, 2014, 208 s. ISBN 978-80-204-2896-7. |