Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Skautský vedoucí jako možná podpora pro ohrožené dítě
Thesis title in Czech: Skautský vedoucí jako možná podpora pro ohrožené dítě
Thesis title in English: Scout leader as a possible support for children at risk
Key words: Ohrožené dítě|Sociální opora|Obtížná životní situace|Skauting|Junák|Skautský vedoucí|Vzdělávání vedoucích
English key words: Child at risk|Social support|Difficult life situation|Scouting|Junak|Scout leader|Leader education
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Work (21-KSOCP)
Supervisor: PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.11.2021
Date of assignment: 24.11.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.02.2022
Date and time of defence: 06.09.2022 09:30
Date of electronic submission:07.08.2022
Date of proceeded defence: 06.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem bakalářské práce je role skautského vedoucího v organizaci Junák - český skaut, z.s. v řešení obtížné životní situaci dítěte. Zabývá se definováním ohrožení dítěte, jeho formami, příčinami a projevy. Dále se zaměřuje na roli skautského vedoucího v péči a výchově dítěte, vzdělání vedoucího v této oblasti a zdroje podpory v řešení obtížných situací dítěte. V praktické části se následně zaměřuje na konkrétní zkušenosti s ohroženým dítětem mezi vedoucími, kteří působí na území hlavního města Prahy. Ptá se na situace, které vedoucí s dětmi řešili, na postupy, jaké zvolili a na to, jak byli na tyto situace připraveni v kontextu systému skautského vzdělávání. Na základě zjištění výzkumného šetření jsou v závěru práce formulována doporučení na úpravu obsahu skautského vzdělávání pro dospělé v oblasti práce s ohroženými dětmi. Praktická část si klade otázku, jak se skautští vedoucí cítí být připraveni podporovat děti ve skautských oddílech v těžkých životních situacích.
References
PÖTHE, Peter. Dítě v ohrožení. 1. Praha: G plus G, 1996, 143 s. ISBN 80-901896-5-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese [online]. Vol. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2004 [cit. 2021-12-01]. ISBN 9788026202257. Dostupné z: https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=1639972&lang=cs&site=ehost-live.
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. 1. Praha: Portál, 2014, 216 s. ISBN 978-80-262-0522-7.
NOSEK, Václav, Slavomil JANOV a Václav DOSTÁL. Skautské století: Dobrodružný příběh 100 let českého skautingu. 1. Praha: Mladá fronta, Junák, 2012, 256 s. ISBN 978-80-204-2622-2.
POWELL, Robert Baden. Na pomoc skautským vůdcům. 1. Praha: Junák-svaz skautů a skautek ČR, tiskové a distribuční centrum, 2006. ISSN 1210-9827.
ŠANTORA, Roman. Skautský oddíl 1913-2013. 1. Praha: Mladá fronta, 2014, 208 s. ISBN 978-80-204-2896-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html