Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu
Thesis title in Czech: Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu
Thesis title in English: Relation between Emotional Intelligence and Parenting Style
Key words: emoční inteligence|výchovný styl|výchova|emoční vztah ze strany rodičů|výchovné řízení
English key words: Emotional Intelligence|Parenting Style|Upbringing|Emotional Relationship from Parents|Parental Control
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.11.2021
Date of assignment: 18.11.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.12.2021
Date and time of defence: 01.06.2022 00:00
Date of electronic submission:11.04.2022
Date of proceeded defence: 01.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce bude pokusit se zjistit, zda míra emoční inteligence souvisí s výchovným stylem v rodině. V literárně přehledové části budou představena základní teoretická východiska emoční inteligence (vymezení, složky apod.) a výchovných stylů (vymezení, typologie apod.) podle dosavadních výzkumů na toto téma.

Výzkumná část bude mít podobu kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bude pomocí dotazníkových metod a následné statistické analýzy zjistit, zda existuje statisticky významný vztah mezi mírou emoční inteligence a výchovným stylem v rodině. Výsledky výzkumu by mohly přispět k rozšíření poznatků ohledně rozvoje emoční inteligence. V České republice výzkumy v této oblasti v podstatě dosud neexistují.
References
Bradberry, T., & Greaves, J. (2009). Emotional Intelligence 2.0. TalentSmart.

Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Portál.

Goleman, D. (2011). Emoční inteligence (2. vyd.). Metafora.

Jedlička, R., Koťa, J., & Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Grada.

Nováčková, J., & Nevolová, D. (2020). Respektovat a být respektován (přeprac. vydání). PeopleComm.

Shapiro, L. E. (2009). Emoční inteligence dítěte a její rozvoj (3. vyd.). Portál.

Wilding, Ch. (2010). Emoční inteligence: vliv emocí na osobní a profesní úspěch. Grada.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html