Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu
Thesis title in Czech: | Vztah emoční inteligence a rodinného výchovného stylu |
---|---|
Thesis title in English: | Relation between Emotional Intelligence and Parenting Style |
Key words: | emoční inteligence|výchovný styl|výchova|emoční vztah ze strany rodičů|výchovné řízení |
English key words: | Emotional Intelligence|Parenting Style|Upbringing|Emotional Relationship from Parents|Parental Control |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.11.2021 |
Date of assignment: | 18.11.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.12.2021 |
Date and time of defence: | 01.06.2022 00:00 |
Date of electronic submission: | 11.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 01.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Kamila Urban, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce bude pokusit se zjistit, zda míra emoční inteligence souvisí s výchovným stylem v rodině. V literárně přehledové části budou představena základní teoretická východiska emoční inteligence (vymezení, složky apod.) a výchovných stylů (vymezení, typologie apod.) podle dosavadních výzkumů na toto téma.
Výzkumná část bude mít podobu kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bude pomocí dotazníkových metod a následné statistické analýzy zjistit, zda existuje statisticky významný vztah mezi mírou emoční inteligence a výchovným stylem v rodině. Výsledky výzkumu by mohly přispět k rozšíření poznatků ohledně rozvoje emoční inteligence. V České republice výzkumy v této oblasti v podstatě dosud neexistují. |
References |
Bradberry, T., & Greaves, J. (2009). Emotional Intelligence 2.0. TalentSmart.
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Portál. Goleman, D. (2011). Emoční inteligence (2. vyd.). Metafora. Jedlička, R., Koťa, J., & Slavík, J. (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Grada. Nováčková, J., & Nevolová, D. (2020). Respektovat a být respektován (přeprac. vydání). PeopleComm. Shapiro, L. E. (2009). Emoční inteligence dítěte a její rozvoj (3. vyd.). Portál. Wilding, Ch. (2010). Emoční inteligence: vliv emocí na osobní a profesní úspěch. Grada. |