Hranice ve vztahu mezi pracovníky a klienty v domově pro seniory
Thesis title in Czech: | Hranice ve vztahu mezi pracovníky a klienty v domově pro seniory |
---|---|
Thesis title in English: | Boundaries In the Worker-Client Relationship in the Retirement Home |
Key words: | vztah mezi pracovníky a klienty|hranice ve vztahu|domov pro seniory|senioři|pracovník v sociálních službách |
English key words: | worker-client relationship|relationship boundaries|retirement home|the elderly|worker in social services |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 15.11.2021 |
Date of assignment: | 15.11.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 24.11.2021 |
Date and time of defence: | 14.06.2022 09:30 |
Date of electronic submission: | 09.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D. |
Guidelines |
Předmětem diplomové práce je vztah mezi pracovníky a klienty v pobytové službě pro seniory. Pozornost je věnována především otázce hranic. V diplomové práci bude prezentován pohled pracovníků na význam hranic a na procesy, kterými dochází k vytváření a reflexi hranic ve vztahu ke klientům. Zároveň bude představen pohled klientů na vztah s konkrétními pracovníky. Ke zkoumání vztahů využiji kvalitativní přístup, designem výzkumu bude případová studie v menším domově pro seniory. V rámci výzkumu budou použity 2 druhy dat – primární a sekundární. Primární data získám díky polostrukturovaným rozhovorům s pracovníky a klienty, zároveň využiji metodu pozorování. Zdrojem sekundárních dat budou dokumenty, které se zabývají otázkou hranic na úrovni pracovník-klient v oblasti sociálních služeb a konkrétně v daném zařízení. |
References |
1. ALEXANDER, Carla a Grant CHARLES. Caring, Mutuality and Reciprocity in Social Worker–Client Relationships: Rethinking Principles of Practice. Journal of Social Work. Londýn, 9(1), 5-22. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/274712973_Caring_mutuality_and_reciprocity_in_social_worker-client_Rethinking_principles_of_practice
2. BLOM, Björn. The social worker-client relationship -- a Sartrean approach. European Journal of Social Work [online]. Oxford, 2002, 5(3), 277-285 [cit. 2021-11-13]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/714890055 3. DIETZ, Christine a Joanne THOMPSON. Rethinking Boundaries: Ethical Dilemmas in the Social Worker-Client Relationship. Journal of Progressive Human Services [online]. Maryland, 2004, 15(2), 1-24 [cit. 2021-11-13]. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1300/J059v15n02_01 4. GUGGENBÜHL-CRAIG, Adolf. Nebezpečí moci v pomáhajících profesích: přístup zaměřený na člověka. 5. vyd. Praha: Portál, 2007. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-7367-302-4. 5. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: [psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese]. 5. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7181-6. 6. NYKL, Ladislav. Carl Ransom Rogers a jeho teorie: přístup zaměřený na člověka. 5. vyd. Praha: Grada, 2012. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4055-3. |