Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Thesis title in Czech: Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Thesis title in English: Possibilities and limits of inclusion from teacher´s point of view
Key words: inkluze|integrace|speciální vzdělávací potřeby|inkluzivní pedagogika|pedagog|školní vzdělávání
English key words: inclusion|integration|special educational needs|inclusive pedagogy|pedagogue|school education
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.11.2021
Date of assignment: 04.11.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 13.06.2022
Date and time of defence: 14.06.2023 09:00
Date of electronic submission:18.05.2023
Date of proceeded defence: 14.06.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce "Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele" pojednává o inkluzi v českých školách. Vymezuje pojem inkluzivního vzdělávání a zkoumá, s jakými možnostmi a mezemi se čeští pedagogové při výkonu své profese setkávají. Zkoumá možnosti práce a míru zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné školní výuky. Práce se dále zaměřuje na systém dostupné pomoci žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bakalářské práce je výzkum s názvem "Náhled pedagogů na inkluzi". Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled učitele na problematiku inkluzivního vzdělávání. Dotazníky odhalují možnosti, které pedagogům inkluzivní vzdělávání otevírá. Bakalářská práce se zaměřuje také na meze, které pedagogům inkluzivní výuka klade.
References
BARTOŇOVÁ, Miroslava, 2015. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-8093-5.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ, 2007. Psychologie pro učitele. 2. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7.
LECHTA, Viktor, 2016. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
PRŮCHA, Jan, 2002. Moderní pedagogika: 3, přepracované a aktualizované vydání. 3. Praha: Portál. ISBN 80-7367-047-X.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-271-0095-8.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA, 2019. Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html