Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Thesis title in Czech: | Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole |
---|---|
Thesis title in English: | The importance of pedagogical diagnostics in preschool education |
Key words: | diagnostika|mateřská škola|individualizace|portfolio|kvalitativní výzkum|předškolní vzdělávání|případová studie |
English key words: | diagnostics|kindergarten|individualization|portfolio|qualitative research|preschool education|case study |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.11.2021 |
Date of assignment: | 02.11.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 11.01.2022 |
Date and time of defence: | 15.06.2022 13:00 |
Date of electronic submission: | 11.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Guidelines |
Diplomová práce bude teoreticko-empirické povahy. V první kapitole teoretické částibude vysvětlena funkce diagnostikyvmateřské škole, její stručnáhistorie, použití v současné době, metody a způsoby diagnostiky, vedení portfolia dítěte.Dalšíkapitolybudouvěnoványvývoji dítěte předškolního věku, školní zralosti, školní připravenosti a odkladu školní docházky.
V empirické části bude proveden kvalitativní výzkum, metodou rozhovorů a dotazníků; s cílem zjistit, v jaké míře a jak je využívána diagnostika v mateřských školách v následném vzdělávacím procesu čivindividualizaci vevzdělávání. |
References |
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788026606581.
PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204954. SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6. VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 9788024621531. |