Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Thesis title in Czech: Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Thesis title in English: The importance of pedagogical diagnostics in preschool education
Key words: diagnostika|mateřská škola|individualizace|portfolio|kvalitativní výzkum|předškolní vzdělávání|případová studie
English key words: diagnostics|kindergarten|individualization|portfolio|qualitative research|preschool education|case study
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.11.2021
Date of assignment: 02.11.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.01.2022
Date and time of defence: 15.06.2022 13:00
Date of electronic submission:11.05.2022
Date of proceeded defence: 15.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce bude teoreticko-empirické povahy. V první kapitole teoretické částibude vysvětlena funkce diagnostikyvmateřské škole, její stručnáhistorie, použití v současné době, metody a způsoby diagnostiky, vedení portfolia dítěte.Dalšíkapitolybudouvěnoványvývoji dítěte předškolního věku, školní zralosti, školní připravenosti a odkladu školní docházky.
V empirické části bude proveden kvalitativní výzkum, metodou rozhovorů a dotazníků; s cílem zjistit, v jaké míře a jak je využívána diagnostika v mateřských školách v následném vzdělávacím procesu čivindividualizaci vevzdělávání.
References
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vydání. Ilustroval Richard ŠMARDA. Brno: Edika, 2015. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788026606581.
PRŮCHA, Jan a Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika: učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 9788026204954.
SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6.
VÁGNEROVÁ, M., 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum. ISBN 9788024621531.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html