Psychologické aspekty používání digitálních technologií u batolat
Thesis title in Czech: | Psychologické aspekty používání digitálních technologií u batolat |
---|---|
Thesis title in English: | Psychological aspects of the use of digital technologies in toddlers |
Key words: | digitální technologie|batole|postoj rodiče |
English key words: | digital technology|toddler|parent’s attitude |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.11.2021 |
Date of assignment: | 02.11.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.11.2021 |
Date and time of defence: | 01.02.2023 00:00 |
Date of electronic submission: | 13.12.2022 |
Date of proceeded defence: | 01.02.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této práce je zmapovat současný stav, postoje rodičů a popsat klady a zápory související s používáním digitálních technologií u batolat. Obsahem teoretické části práce budou specifika batolecího období, včetně klíčových momentů vývoje tělesného, kognitivního a socioemocionálního. Na socioemocionální vývoj se blíže zaměří i část práce věnována rodině dítěte. Budou zde popsány interakce mezi rodičem a batoletem. Dále se práce bude věnovat konkrétním digitálním technologiím užívaných u dětí raného věku a jejich pozitivním a negativním dopadům na jednotlivé oblasti vývoje dítěte. Cílem kvantitativní výzkumné části práce je zmapovat postoje českých rodičů k používání digitálních technologií u svých dětí batolecího věku. Výzkum si dále klade za cíl popsat specifika takto stráveného času z hlediska obsahu aktivit, množství času, preferencí dítěte a interakce s rodičem nebo s jinou dospělou osobou. Výzkum bude proveden online pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkovému šetření bude předcházet několik polostrukturovaných rozhovorů s rodiči, které pomohou ke specifikaci otázek a k ověření jejich srozumitelnosti. Výsledky výzkumné části přispějí k prozkoumání specifik používání digitálních technologií u českých batolat a ke zjištění postojů českých rodičů k této problematice. |
References |
Greenfield, S. (2016). Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks. Kontríková, V., & Černíková, M. & Šmahel, D. (2015). Byl jednou jeden tablet: Děti (0-8) a digitální technologie, Brno: Masarykova univerzita Neumaer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem. Praha: Wolters Kluwer. Spitzer, M. (2014). Digitální demence. Brno: Host. |