Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Psychologické aspekty používání digitálních technologií u batolat
Thesis title in Czech: Psychologické aspekty používání digitálních technologií u batolat
Thesis title in English: Psychological aspects of the use of digital technologies in toddlers
Key words: digitální technologie|batole|postoj rodiče
English key words: digital technology|toddler|parent’s attitude
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Iveta Hocko Fajnerová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.11.2021
Date of assignment: 02.11.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.11.2021
Date and time of defence: 01.02.2023 00:00
Date of electronic submission:13.12.2022
Date of proceeded defence: 01.02.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této práce je zmapovat současný stav, postoje rodičů a popsat klady a zápory související s používáním digitálních technologií u batolat.
Obsahem teoretické části práce budou specifika batolecího období, včetně klíčových momentů vývoje tělesného, kognitivního a socioemocionálního. Na socioemocionální vývoj se blíže zaměří i část práce věnována rodině dítěte. Budou zde popsány interakce mezi rodičem a batoletem. Dále se práce bude věnovat konkrétním digitálním technologiím užívaných u dětí raného věku a jejich pozitivním a negativním dopadům na jednotlivé oblasti vývoje dítěte.

Cílem kvantitativní výzkumné části práce je zmapovat postoje českých rodičů k používání digitálních technologií u svých dětí batolecího věku. Výzkum si dále klade za cíl popsat specifika takto stráveného času z hlediska obsahu aktivit, množství času, preferencí dítěte a interakce s rodičem nebo s jinou dospělou osobou. Výzkum bude proveden online pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkovému šetření bude předcházet několik polostrukturovaných rozhovorů s rodiči, které pomohou ke specifikaci otázek a k ověření jejich srozumitelnosti. Výsledky výzkumné části přispějí k prozkoumání specifik používání digitálních technologií u českých batolat a ke zjištění postojů českých rodičů k této problematice.
References
Greenfield, S. (2016). Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks.

Kontríková, V., & Černíková, M. & Šmahel, D. (2015). Byl jednou jeden tablet: Děti (0-8) a digitální technologie, Brno: Masarykova univerzita

Neumaer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem. Praha: Wolters Kluwer.

Spitzer, M. (2014). Digitální demence. Brno: Host.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html