Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Measuring Vocabulary Knowledge of Advanced Learners of English using a Multiple-Choice Test
Thesis title in Czech: Měření slovní zásoby pokročilých studentů angličtiny pomocí testu s výběrem možností
Thesis title in English: Measuring Vocabulary Knowledge of Advanced Learners of English using a Multiple-Choice Test
Key words: test s výběrem možných odpovědí|test s postupným výběrem možných odpovědí|slovní zásoba|jazykové testování|pokročilí žáci cizích jazyků|měření slovní zásoby
English key words: multiple-choice test|serial multiple-choice test|vocabulary|language testing|advanced language learners|measuring vocabulary knowledge
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD)
Supervisor: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 26.10.2021
Date of assignment: 26.10.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.11.2021
Date and time of defence: 07.09.2022 08:00
Date of electronic submission:08.08.2022
Date of proceeded defence: 07.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Dr. phil. Eva Maria Luef, Mag. phil.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá testováním slovní zásoby pokročilých studentů angličtiny formou testu složeného z uzavřených otázek s výběrem možných odpovědí (multiple-choice test). V teoretické části práce bude popsáno, jaké existují texty na měření slovní zásoby, jaká je jejich validita, spolehlivost a role ve výuce jazyka. V této části práce bude zároveň vymezeno, kdo jsou pokročilí studenti angličtiny.
V praktické části bude navržen test s výběrem možností, který bude mít za úkol změřit znalosti anglických slov s nízkou frekvencí. Tato slova budou vybrána na základě BNC/COCA seznamů sestavených P. Nationem (2017). Tento test bude administrován pokročilým studentům angličtiny z českých středních škol. Výsledky budou následně zanalyzovány a porovnány s jinými metodami měření slovní zásoby se zvláštním zřetelem na využití testů na měření slovní zásoby při výuce anglického jazyka.
Tato práce bude napsaná v anglickém jazyce.
References
Baghaei, P. and Amrahi, N. (2011). “Validation of a Multiple-Choice English Test with the Rasch Model” in Journal of Language Teaching and Research, 2(5), pp. 1052-1060.
Gyllstad, H. (et al.). (2015). “Assessing vocabulary size through multiple-choice formats: Issues with guessing and sampling rates” in ITL – International Journal of Applied Linguistics. 166(2), pp. 278-306. John Benjamins Publishing Company.
Nation, I.S.P. (2016). Making and Using Word Lists for Language Learning and Testing. John Benjamins Publishing Company.
Nation, I.S.P. and Beglar, D. (2007) “A Vocabulary Size Test” in The Language Teacher, 31(7), pp. 9-13.
Nation, I. S. P. and Webb, S. (2011). Researching and Analyzing Vocabulary. Heinle ELT.
Read, J. (2010). Cambridge language assessment: Assessing vocabulary. Cambridge University Press.
Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary: A vocabulary research manual. Basingstoke. Palgrave Macmillan.
Schmitt, N. (2014). “Size and depth of vocabulary knowledge: What the research shows” in Language Learning 64(4), pp. 913–952.
Schmitt, N. (2000). Vocabulary in language teaching. Cambridge University Press.
Stoeckel, T. and Sukigara, T. (2018). “A serial multiple-choice format designed to reduce overestimation of meaning-recall knowledge on the Vocabulary Size Test” in TESOL Quarterly, 52, pp. 1050–1062.
Stoeckel, T., McLean, S., and Nation, P. (2021). “Limitations of size and levels tests of written receptive vocabulary knowledge” in Studies in Second Language Acquisition, 43(1), 181–203.
Webb, S. (ed.). (2019). The Routledge Handbook of Vocabulary Studies. Routledge.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html