Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19
Thesis title in Czech: Informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19
Thesis title in English: Information needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemic
Key words: infomační chování|informační potřeby|hodnocení informací|hledání informací|učitelé|pandemie Covid-19
English key words: Information behaviour|information needs|information evaluation|information seeking|teachers|Covid-19 pandemic
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.10.2021
Date of assignment: 20.10.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 28.04.2022
Date and time of defence: 11.09.2023 00:00
Date of electronic submission:29.07.2023
Date of proceeded defence: 11.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Málková
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a porovnat informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19. Teoretická část diplomová práce se bude zabývat informačním chováním učitelů a popíše rovněž vývoj protiepidemických opatření ve školství během pandemie koronaviru. Výzkumná část bude založena na kombinaci dotazníků, hloubkových rozhovorů a jejich následného vyhodnocení. Zaměří se na informační chování učitelů, zpracování, používání informací, informační zdroje, hodnocení věrohodnosti vyhledávaných informací učiteli při přípravě na vyučování, v samotném vyučování a při sebevzdělávání. Práce má dále za cíl zjistit, jak sami učitelé hodnotí informace a informační zdroje žáků v referátech a školních pracích v době před pandemií a poté v jejím průběhu.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
CASE, Donald Owen a Lisa M. GIVEN. Looking for information: a survey of research on information seeking, needs, and behavior. Fourth edition. Bingley, UK: Emerald, 2016. Studies in information. ISBN 9781785609688.

JULIEN, Heidi; PECOSKIE, Jen JL; REED, Kathleen. Trends in information behavior research, 1999–2008: A content analysis. Library & Information Science Research, 2011, 33.1: 19-24.

SAVOLAINEN, Reijo. Information behavior and information practice: Reviewing the “umbrella concepts” of information-seeking studies. The library quarterly, 2007, 77.2: 109-132.

URQUHART, Christine. Meta-Synthesis of Research on Information Seeking Behaviour. Information Research: An International Electronic Journal, 2011, 16.1: n1.

EKSTRAND, Michael D.; WRIGHT, Katherine Landau; PERA, Maria Soledad. Enhancing Classroom Instruction with Online News: Understanding Teacher Information Needs and Information Seeking Behavior. Aslib Journal of Information Management, 2020.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html