Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
PEDAGOGIKA JOHANNA FRIEDRICHA HERBARTA
Thesis title in Czech: PEDAGOGIKA JOHANNA FRIEDRICHA HERBARTA
Thesis title in English: JOHANN FRIEDRICH HERBART'S PEDAGOGY
Key words: Johann Friedrich Herbart|herbartismus|pedagogika|vyučování|výchova|estetika|filosof|pedagog|německá pedagogika
English key words: Johan Friedrich Herbart|Herbartianism|pedagogy|schooling|education|aesthetics|philosopher|pedagogue|German pedagogy
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.10.2021
Date of assignment: 07.10.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.11.2021
Date and time of defence: 16.06.2022 10:00
Date of electronic submission:07.05.2022
Date of proceeded defence: 16.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. doc. PhDr. et PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D. et Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této diplomové práce bude představit čtenáři německého filosofa, psychologa, pedagoga a estetika Johanna Friedricha Herbarta. J. F. Herbart byl významným myslitelem 19. století, který ovlivnil pedagogické myšlení nejen v Německu, ale i ve střední Evropy a zejména u nás. Jeho pedagogický systém, který zakládal na filosofii a psychologii, se stal uznávaným modelem. V práci se zaměřím na Herbartův život a dílo, pokusím se analyzovat a interpretovat jeho pojetí dítěte, resp. žáka, teorii stádií vyučovacího procesu a etická východiska jeho pedagogiky. Závěrem práce se zmíním o jeho následovnících, kteří se po Herbartově smrti postarali o propagaci, realizaci a také částečné zkreslení jeho pedagogických myšlenek.
References
BARTHOLOMÄI, Friedrich, 1875. Johann Friedrich Herbart: Ein Lebebsbild. Langensalza: Hermann Bayer.
CIPRO, Miroslav, 2003. Němečtí pedagogové. Praha: Miroslav Cipro. ISBN 80-239-0148-6.
HERBART, Johann Friedrich,1891. Allgemeine praktische Philosophie. Hamburg&Leipzig: Leopold Voss. Třetí vydání.
HERBART, Johann Friedrich,1806. Allgemeine Pädagogik aus dem Zweck der Erziehung abgeleitet. Göttingen: J. F. Röwer.
HERBART, Johann Friedrich, Franz HOFMANN a Jiří KYRÁŠEK,1977. J. F. Herbart a jeho pedagogika. Praha: SPN.
KÁDNER, Otakar, 1923. Dějiny pedagogiky: Vývoj theorií peedagogických od konce století osmnáctého. Díl 3, sv. 1. Vydání druhé a rozšířené. Praha: Unie.
KÁDNER, Otakar, 1922. Stručné dějiny pedagogiky. Praha: Unie. Třetí vydání.
TRETERA, Ivo, 1989. J. F. Herbart a jeho stoupenci na pražské univerzitě. Praha: Univerzita Karlova.
ZILLER, Tuiskon, 1871. Herbartische Reliquien. Ein Supplement zu Herbart's Sämmtlichen Werken herausgegeben. Leipzig: Verlag für erziehenden Unterricht.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html