Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících
Thesis title in Czech: Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících
Thesis title in English: The phenomenon of social networking sites use in the context of adolescents' identity development
Key words: dospívání|osobní identita|sociální sítě|online komunikace|online sebeprezentace|jasnost sebepojetí
English key words: Adolescence|Identity|Social networking sites|Online communication|Online self-presentation|Self-concept clarity
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.10.2021
Date of assignment: 03.10.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.11.2021
Date and time of defence: 01.09.2022 00:00
Date of electronic submission:23.07.2022
Date of proceeded defence: 01.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je na základě popisu teoretických východisek zmapovat fenomén užívání sociálních sítí u dospívajících v kontextu formování jejich osobní identity.
Obsahem literárně přehledové části bude popis vývojového období dospívání s důrazem na formování osobní identity. Dále bude věnována pozornost sociálním sítím a vztahu mezi jejich užíváním a formování osobní identity u dospívajících.

Návrh výzkumu bude hledat souvislosti a vztahy mezi identitou u vybraných dospívajících a tím, jak jejich prostřednictvím komunikují a jak se na nich prezentují. Jednat se bude o smíšený výzkumný design. Důraz bude kladen na hlavní kvantitativní část, korelační výzkum, která bude doplněna kratší kvalitativní částí. Respondenti by byli osloveni prostřednictvím škol a sběr dat bude probíhat dotazníkovou metodou. Takto získaná data budou doplněna o údaje z analýzy výsledků činnosti.
Výsledky výzkumu mohou odhalit nové poznatky o tom, jak dnes probíhá formování osobní identity u dospívajících při existenci sociálních sítí a jejich častého užívání. Tato data mohou rovněž do budoucna vést ke zkvalitnění prevence problematického užívání sociálních sítí.
References
Burns, K. S. (2017). Social Media: A Reference Handbook: A Reference Handbook. Santa Barbara, California: ABC-CLIO.

Davis, K. (2013). Young people’s digital lives: The impact of interpersonal relationships and digital media use on adolescnets’ sense of identity. Computers in Human Behavior, 29, 2281–2293.

Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: W. W. Norton & Company.

Goffman, E. (1959). The presentation of self in everyday life. Oxford, England: Doubleday.

Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants part 1. On the Horizon, 9(5), 1-6.

Subrahmanyam, K. & Šmahel D. (2010). Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer, Advancing Responsible Adolescent Development.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html