Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících
Thesis title in Czech: | Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících |
---|---|
Thesis title in English: | The phenomenon of social networking sites use in the context of adolescents' identity development |
Key words: | dospívání|osobní identita|sociální sítě|online komunikace|online sebeprezentace|jasnost sebepojetí |
English key words: | Adolescence|Identity|Social networking sites|Online communication|Online self-presentation|Self-concept clarity |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 03.10.2021 |
Date of assignment: | 03.10.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.11.2021 |
Date and time of defence: | 01.09.2022 00:00 |
Date of electronic submission: | 23.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 01.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je na základě popisu teoretických východisek zmapovat fenomén užívání sociálních sítí u dospívajících v kontextu formování jejich osobní identity. Obsahem literárně přehledové části bude popis vývojového období dospívání s důrazem na formování osobní identity. Dále bude věnována pozornost sociálním sítím a vztahu mezi jejich užíváním a formování osobní identity u dospívajících. Návrh výzkumu bude hledat souvislosti a vztahy mezi identitou u vybraných dospívajících a tím, jak jejich prostřednictvím komunikují a jak se na nich prezentují. Jednat se bude o smíšený výzkumný design. Důraz bude kladen na hlavní kvantitativní část, korelační výzkum, která bude doplněna kratší kvalitativní částí. Respondenti by byli osloveni prostřednictvím škol a sběr dat bude probíhat dotazníkovou metodou. Takto získaná data budou doplněna o údaje z analýzy výsledků činnosti. Výsledky výzkumu mohou odhalit nové poznatky o tom, jak dnes probíhá formování osobní identity u dospívajících při existenci sociálních sítí a jejich častého užívání. Tato data mohou rovněž do budoucna vést ke zkvalitnění prevence problematického užívání sociálních sítí. |
References |
Burns, K. S. (2017). Social Media: A Reference Handbook: A Reference Handbook. Santa Barbara, California: ABC-CLIO. Davis, K. (2013). Young people’s digital lives: The impact of interpersonal relationships and digital media use on adolescnets’ sense of identity. Computers in Human Behavior, 29, 2281–2293. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: W. W. Norton & Company. Goffman, E. (1959). The presentation of self in everyday life. Oxford, England: Doubleday. Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants part 1. On the Horizon, 9(5), 1-6. Subrahmanyam, K. & Šmahel D. (2010). Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer, Advancing Responsible Adolescent Development. |