Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Thesis title in Czech: Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Thesis title in English: Gradation of tasks within Czech language lessons in primary schools
Key words: gradování úloh|typy úloh|kognitivní vývoj|individualizace|výuka českého jazyka
English key words: gradation of tasks|types of tasks|cognitive development|individualization|Czech language teaching
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.09.2021
Date of assignment: 09.09.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.09.2021
Date and time of defence: 05.02.2024 09:30
Date of electronic submission:21.01.2024
Date of proceeded defence: 05.02.2024
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je zmapování možností gradování úloh ve výuce českého jazyka. Práce vychází z teoretických studií zabývajících se kognitivním vývojem žáků dané věkové skupiny, metodami a formami výuky českého jazyka a typy cvičení a úloh. Klade si otázku, jaká teoretická východiska jsou nejvhodnější pro tvorbu praktických úloh. Na základě rešerše učebnic řešitelka následně zhodnotí jejich roli v rámci individualizace výuky. Výstupem diplomové práce bude návrh konkrétních typů pro gradování úloh v předmětu český jazyk na základní škole, vybraný vzorek úloh bude reflektován ve výuce.
References
RVP ZŠ
ČECHOVÁ, M. – STYBLÍK, V.: Čeština a její vyučování
CHUNG, S.-F.: Putting Students’ Differences in Perspectives: An Introduction to the Individual Developing Model
KREJČOVÁ, L.: Žáci potřebují přemýšlet
PIAGET, J. – INHELDEROVÁ, B: Psychologie dítěte
PRŮCHA, J.: Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média
ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova
ŠTĚPÁNÍK, S. a kol.: Školní výpravy do krajiny češtiny
ZOHRABI, M.: Task-based Language Acquisition
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html