Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ
Thesis title in Czech: | Gradování úloh ve výuce českého jazyka na ZŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Gradation of tasks within Czech language lessons in primary schools |
Key words: | gradování úloh|typy úloh|kognitivní vývoj|individualizace|výuka českého jazyka |
English key words: | gradation of tasks|types of tasks|cognitive development|individualization|Czech language teaching |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK) |
Supervisor: | Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.09.2021 |
Date of assignment: | 09.09.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 10.09.2021 |
Date and time of defence: | 05.02.2024 09:30 |
Date of electronic submission: | 21.01.2024 |
Date of proceeded defence: | 05.02.2024 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je zmapování možností gradování úloh ve výuce českého jazyka. Práce vychází z teoretických studií zabývajících se kognitivním vývojem žáků dané věkové skupiny, metodami a formami výuky českého jazyka a typy cvičení a úloh. Klade si otázku, jaká teoretická východiska jsou nejvhodnější pro tvorbu praktických úloh. Na základě rešerše učebnic řešitelka následně zhodnotí jejich roli v rámci individualizace výuky. Výstupem diplomové práce bude návrh konkrétních typů pro gradování úloh v předmětu český jazyk na základní škole, vybraný vzorek úloh bude reflektován ve výuce. |
References |
RVP ZŠ ČECHOVÁ, M. – STYBLÍK, V.: Čeština a její vyučování CHUNG, S.-F.: Putting Students’ Differences in Perspectives: An Introduction to the Individual Developing Model KREJČOVÁ, L.: Žáci potřebují přemýšlet PIAGET, J. – INHELDEROVÁ, B: Psychologie dítěte PRŮCHA, J.: Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média ŠEBESTA, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova ŠTĚPÁNÍK, S. a kol.: Školní výpravy do krajiny češtiny ZOHRABI, M.: Task-based Language Acquisition |