Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza obchodních schůzek mezi klienty a spolupracovníky firmy
Thesis title in Czech: Analýza obchodních schůzek mezi klienty a spolupracovníky firmy
Thesis title in English: Analysis of a business meetings between clients and company representatives
Key words: pragmatika|sociolingvistika|konverzační analýza|diskurzní strategie|obchod|zdvořilost
English key words: pragmatics|sociolinguistics|conversation analysis|discourse strategies|business|politeness
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Linguistics (21-ULING)
Supervisor: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.08.2021
Date of assignment: 19.08.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.08.2021
Date and time of defence: 10.02.2022 10:00
Submitted/finalized: no
Opponents: doc. PhDr. Jiří Nekvapil, CSc.
 
 
 
Guidelines
Tématem práce je analýza obchodních rozhovorů mezi klienty a spolupracovníky firmy, která zprostředkovává svým klientům investice do drahých kovů. Rozhovory v současné době probíhají většinou online a tento typ interakce se v mnoha aspektech liší od rozhovorů probíhajících v přímé interakci. Práce se tedy bude dívat na obchodní rozhovory (převážně onlineové) nejen z hlediska známých interakčních strategií, ale i z hlediska toho, co se mění a co zůstává při obchodních rozhovorech v online prostředí.
Práce se bude pokoušet zodpovědět následující otázky: (i) Jaký je základní interakční charakter živých i onlineových pohovorech mezi obchodníkem a klientem? Jakým způsobem se liší při úvodní konzultaci a při dalších konzultaci? (ii) Jak využívají obchodníci a klienti při poradenských pohovorech principy zdvořilosti (politeness principles)? Jakým způsobem se obě strany orientují na pozitivní a negativní tvář komunikačního partnera? (ii) Jaké další strategie účastníci využívají k dosažení dalších komunikačních cílů (prodloužení hovoru, položení různých typů otázek, ukončení hovorů, přesvědčování, apod.)?
Postup práce bude následující: (i) prostudování literatury zabývající se sociální interakcí (ii) prostudování literatury zabývající se interakcí v obchodním prostředí (např. Arminen 2017, Bargiela-Chiappini 2009, Mautner & Rainer 2017) (iii) přepsání vlastních nahrávek podle metody DIALOG (iv) analýza vlastních nahrávek (v) komentování vlastních nahrávek.
References
Seznam odborné literatury:
(1) Arminen, I. (2017). Institutional interaction: Studies of talk at work. Routledge.
(2) Bargiela-Chiappini, F. (Ed.). (2009). Handbook of business discourse. Edinburgh University Press.
(3) Brown, P., Levinson, S. C., & Levinson, S. C. (1987). Politeness: Some universals in language usage (Vol. 4). Cambridge university press.
(4) Cooren, F., Vaara, E., Langley, A., & Tsoukas, H. (Eds.). (2014). Language and communication at work: Discourse, narrativity, and organizing (Vol. 4). Oxford University Press.
(5) Grice, H. P. (1975). Logic and conversation, syntax and semantics. Speech Acts, 3, 41-58.
(6) Gumperz, J. J. (1982). Discourse strategies (No. 1). Cambridge University Press.
(7) Leech, G. (2016). Principles of pragmatics. Routledge.
(8) Leech, G. (2014). The Pragmatics of Politeness. Oxford University Press.
(9) Mautner, G., & Rainer, F. (Eds.). (2017). Handbook of business communication: Linguistic approaches (Vol. 13). Walter de Gruyter GmbH & Co KG.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html