Analýza obchodních schůzek mezi klienty a spolupracovníky firmy
Thesis title in Czech: | Analýza obchodních schůzek mezi klienty a spolupracovníky firmy |
---|---|
Thesis title in English: | Analysis of a business meetings between clients and company representatives |
Key words: | pragmatika|sociolingvistika|konverzační analýza|diskurzní strategie|obchod|zdvořilost |
English key words: | pragmatics|sociolinguistics|conversation analysis|discourse strategies|business|politeness |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Linguistics (21-ULING) |
Supervisor: | Mgr. Tamah Sherman, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.08.2021 |
Date of assignment: | 19.08.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 31.08.2021 |
Date and time of defence: | 10.02.2022 10:00 |
Submitted/finalized: | no |
Opponents: | doc. PhDr. Jiří Nekvapil, CSc. |
Guidelines |
Tématem práce je analýza obchodních rozhovorů mezi klienty a spolupracovníky firmy, která zprostředkovává svým klientům investice do drahých kovů. Rozhovory v současné době probíhají většinou online a tento typ interakce se v mnoha aspektech liší od rozhovorů probíhajících v přímé interakci. Práce se tedy bude dívat na obchodní rozhovory (převážně onlineové) nejen z hlediska známých interakčních strategií, ale i z hlediska toho, co se mění a co zůstává při obchodních rozhovorech v online prostředí.
Práce se bude pokoušet zodpovědět následující otázky: (i) Jaký je základní interakční charakter živých i onlineových pohovorech mezi obchodníkem a klientem? Jakým způsobem se liší při úvodní konzultaci a při dalších konzultaci? (ii) Jak využívají obchodníci a klienti při poradenských pohovorech principy zdvořilosti (politeness principles)? Jakým způsobem se obě strany orientují na pozitivní a negativní tvář komunikačního partnera? (ii) Jaké další strategie účastníci využívají k dosažení dalších komunikačních cílů (prodloužení hovoru, položení různých typů otázek, ukončení hovorů, přesvědčování, apod.)? Postup práce bude následující: (i) prostudování literatury zabývající se sociální interakcí (ii) prostudování literatury zabývající se interakcí v obchodním prostředí (např. Arminen 2017, Bargiela-Chiappini 2009, Mautner & Rainer 2017) (iii) přepsání vlastních nahrávek podle metody DIALOG (iv) analýza vlastních nahrávek (v) komentování vlastních nahrávek. |
References |
Seznam odborné literatury:
(1) Arminen, I. (2017). Institutional interaction: Studies of talk at work. Routledge. (2) Bargiela-Chiappini, F. (Ed.). (2009). Handbook of business discourse. Edinburgh University Press. (3) Brown, P., Levinson, S. C., & Levinson, S. C. (1987). Politeness: Some universals in language usage (Vol. 4). Cambridge university press. (4) Cooren, F., Vaara, E., Langley, A., & Tsoukas, H. (Eds.). (2014). Language and communication at work: Discourse, narrativity, and organizing (Vol. 4). Oxford University Press. (5) Grice, H. P. (1975). Logic and conversation, syntax and semantics. Speech Acts, 3, 41-58. (6) Gumperz, J. J. (1982). Discourse strategies (No. 1). Cambridge University Press. (7) Leech, G. (2016). Principles of pragmatics. Routledge. (8) Leech, G. (2014). The Pragmatics of Politeness. Oxford University Press. (9) Mautner, G., & Rainer, F. (Eds.). (2017). Handbook of business communication: Linguistic approaches (Vol. 13). Walter de Gruyter GmbH & Co KG. |