Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vztah komunikace a vnímaného stresu v pracovních týmech
Thesis title in Czech: Vztah komunikace a vnímaného stresu v pracovních týmech
Thesis title in English: The relationship between communication and perceived stress in teams
Key words: Pracovní tým|týmová komunikace|pracovní stres|pracovní nároky a zdroje|well-being
English key words: Team|team communication|occupational stress|job demands and resources|well-being
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ivana Šípová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.07.2021
Date of assignment: 09.07.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 07.12.2021
Date and time of defence: 01.09.2023 00:00
Date of electronic submission:16.07.2023
Date of proceeded defence: 01.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Kristýna Cetkovská
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je prozkoumat vztah mezi současnou a optimální frekvencí komunikace v týmu a individuálně vnímaným stresem.
Obsahem literárně přehledové části bude nejprve vymezení pracovního týmu a popis podmínek týmové práce a týmových procesů. Důraz bude kladen na komunikaci v týmech. Následně bude zaměřena pozornost na pracovní zátěž, stres a duševní zdraví jako týmový fenomén. Poslední část bude věnována působení omezení souvisejících s COVID-19 na duševní zdraví zaměstnanců.

Výzkum si klade za cíl prozkoumat vztah mezi současnou a optimální frekvencí komunikace v týmu a individuálně vnímaným stresem v kontextu pandemie COVID-19. Bude se jednat o kvantitativní terénní výzkum s longitudinálním designem. Data budou sebrána v rámci mezinárodního projektu H-WORK prostřednictvím softwaru sociomapování subjektivními relačními škálami. Výzkumný soubor bude čítat přibližně 150 participantů ze 17 pracovních týmů soukromé společnosti EYELEVEL. Pro každý tým proběhnou tři opakování po třech měsících. Výzkum přispěje k porozumění vztahu mezi týmovou komunikací a individuálně vnímaným stresem. Díky lepšímu porozumění původu vnímané zátěže bude možné efektivněji zacílit intervence ke snižování stresu.
References
De Angelis, M., Giusino, D., Nielsen, K., Aboagye, E., Christensen, M., Innstrand, S. T., Mazzetti, G., van den Heuvel, M., Sijbom R. B. L., Pelzer, V., Chiesa, R. & Pietrantoni, L. (2020). H-WORK Project: Multilevel Interventions to Promote Mental Health in SMEs and Public Workplaces. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(21), 8035. https://doi.org/10.3390/ijerph17218035

Fabianová, I. (2020). Efekt týmového koučování využívajícího sociomapování. [Disertační práce, Univerzita Karlova]. Digitální repozitář UK. http://hdl.handle.net/20.500.11956/121357

Forsyth, D. R. (2019). Group Dynamics (7th ed.). Cengage Learning.

Nielsen, K. M., Nielsen, M. B., Ogbonnaya, C., Känsälä, M., Saari, E., & Isaksson, K. (2017). Workplace resources to improve both employeewell-being and performance: A systematic reviewand meta-analysis. Work & Stress, 31(2), 101-120. http://dx.doi.org/10.1080/02678373.2017.1304463

Whillans, A., Perlow, L., Turek, A. (2021). Experimenting during the shift to virtual team work: Learnings from how teams adapted their activities during the COVID-19 pandemic. Information and Organization, 31(1), 100343. https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2021.100343
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html