Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vzdělávání k environmentální gramotnosti ve veřejných knihovnách
Thesis title in Czech: Vzdělávání k environmentální gramotnosti ve veřejných knihovnách
Thesis title in English: Environmental literacy education in public libraries
Key words: environmentální vzdělávání|environmentální výchova|vzdělávání k ochraně životního prostředí|environmentální gramotnost|veřejné knihovny|metody vzdělávání
English key words: environmental education|ecological education|environmental literacy|public libraries|educational methods
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Michal Hokynek
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.05.2021
Date of assignment: 20.05.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.06.2021
Date and time of defence: 21.06.2022 09:00
Submitted/finalized: no
Opponents: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá problematikou environmentálního vzdělávání ve veřejných knihovnách. Cílem práce je zmapování současné situace v České republice a vytvoření návrhu na zařazení takového vzdělávání do provozu konkrétní vybrané veřejné knihovny.

V teoretické části budou popsány možnosti a cíle environmentálního vzdělávání v knihovnách a jeho význam a přínosy pro dnešní společnost.

V praktické části bude proveden průzkum v autorkou vybraných veřejných knihovnách, které jsou v zařazení takového vzdělávání do svého provozu dobrým příkladem a jejich projekty v praxi fungují. Na základě získaných informací z těchto institucí bude vytvořen návrh, jak obdobné programy a aktivity implementovat do vybrané knihovny, v níž doposud environmentální vzdělávání neprobíhá v takové míře.

Bakalářská práce bude zpracována formou tvůrčího kompilátu a kvalitativního průzkumu.
Bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
FEDOROWICZ-KRUSZEWSKA, Małgorzata. Environmental education in libraries: theoretical foundations and practical implementation. Library management [online]. Emerald Publishing Limited, 29 May 2020, 41(4/5), 279-293 [cit. 2021-01-06]. ISSN 0143-5124. DOI:10.1108/LM-12-2019-0087

Miller, Kathryn. Public libraries going green. Chicago: American Library Association, 2010. xi, 103 s. ALA public library handbook series. ISBN 978-0-8389-1018-4.

Hauke, Petra, Charney, Madeleine, Sahavirta, Harri. Going green: implementing sustainable strategies in libraries around the world: buildings, management, programmes and services. Berlin: De Gruyter Saur, [2018], ©2018. vii, 234 stran. IFLA Publications, volume 177. ISBN 978-3-11-060584-6.

HARRINGTON, Eileen G. a BEALE, Hayley. Natural Wonders: Implementing Environmental Programming in Libraries. Children [online]. 2010, 8(1), 41-46 [cit. 2021-02-10]. ISSN 15429806. DOI:10.5860/cal.8n1
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html