Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické
Thesis title in Czech: Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické
Thesis title in English: Chaos, crisis, new opportunities? Czech book market during the pandemic
Key words: knižní trh|nakladatelé|knihkupci|pandemie|státní pomoc|dopady pandemie|mediální reprezentace
English key words: book market|publishers|booksellers|pandemic|state aid|impact of pandemic|media representation
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.05.2021
Date of assignment: 20.05.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.06.2021
Date and time of defence: 05.09.2022 09:00
Date of electronic submission:26.07.2022
Date of proceeded defence: 05.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Pavlína Kolínová
 
 
 
Guidelines
Primárním cílem této bakalářské práce je analyzovat vliv pandemie nemoci covid-19 na český knižní trh. Pro uvedení do tohoto tématu budou v rámci teoretické části definována specifika českého knižního trhu a také přiblíženo téma pandemie nemoci covid-19 a jejího dopadu na českou ekonomiku. Předmětem zkoumání budou i další jednotlivé části knižního trhu, primárně tedy nakladatelé a knihkupci. Jelikož se jedná o celosvětovou pandemii, bude část práce věnována také situaci na evropském knižním trhu.
Pro empirickou část bakalářské práce bude aplikována kvalitativní výzkumná metoda ve formě polostrukturovaných rozhovorů, přičemž účastníci a účastnice rozhovorů budou zastupovat jednotlivé segmenty knižního trhu. Rozhovory by měly poskytnout konkrétní příklady vlivu pandemie na český knižní trh. Součástí výzkumu bude také analýza mediální reprezentace dané problematiky.
References
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. Čtvrté, aktualizované vydání. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2019. ISBN 978-80-7579-059-0.

KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ. Pandemie. Praha: KNIHA ZLIN, 2020. ISBN 978-80-7662-047-6.

BOURNE, Michael. Publishing During a Pandemic. Poets & Writers. New York: Poets & Writers, Incorporated, 2020, (4), 75-81. ISSN 08916136.

One year after: Consequences of the Covid-19 crisis on the book market - An overview of 2020 [online]. Federation of European Publishers, 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: file:///C:/Users/Acer/Downloads/202103_-_brochure_covid_update_digital_only.pdf

Consequences of the Covid-19 crisis on the book market [online]. Federation of European Publishers, 2020 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: file:///C:/Users/Acer/Downloads/202103_-_brochure_covid_update_digital_only.pdf
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html