Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické
Thesis title in Czech: | Chaos, krize, nové příležitosti? Český knižní trh v době pandemické |
---|---|
Thesis title in English: | Chaos, crisis, new opportunities? Czech book market during the pandemic |
Key words: | knižní trh|nakladatelé|knihkupci|pandemie|státní pomoc|dopady pandemie|mediální reprezentace |
English key words: | book market|publishers|booksellers|pandemic|state aid|impact of pandemic|media representation |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | PhDr. Jiřina Šmejkalová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.05.2021 |
Date of assignment: | 20.05.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 03.06.2021 |
Date and time of defence: | 05.09.2022 09:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Pavlína Kolínová |
Guidelines |
Primárním cílem této bakalářské práce je analyzovat vliv pandemie nemoci covid-19 na český knižní trh. Pro uvedení do tohoto tématu budou v rámci teoretické části definována specifika českého knižního trhu a také přiblíženo téma pandemie nemoci covid-19 a jejího dopadu na českou ekonomiku. Předmětem zkoumání budou i další jednotlivé části knižního trhu, primárně tedy nakladatelé a knihkupci. Jelikož se jedná o celosvětovou pandemii, bude část práce věnována také situaci na evropském knižním trhu. Pro empirickou část bakalářské práce bude aplikována kvalitativní výzkumná metoda ve formě polostrukturovaných rozhovorů, přičemž účastníci a účastnice rozhovorů budou zastupovat jednotlivé segmenty knižního trhu. Rozhovory by měly poskytnout konkrétní příklady vlivu pandemie na český knižní trh. Součástí výzkumu bude také analýza mediální reprezentace dané problematiky. |
References |
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. Čtvrté, aktualizované vydání. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2019. ISBN 978-80-7579-059-0. KUBAL, Michal a Vojtěch GIBIŠ. Pandemie. Praha: KNIHA ZLIN, 2020. ISBN 978-80-7662-047-6. BOURNE, Michael. Publishing During a Pandemic. Poets & Writers. New York: Poets & Writers, Incorporated, 2020, (4), 75-81. ISSN 08916136. One year after: Consequences of the Covid-19 crisis on the book market - An overview of 2020 [online]. Federation of European Publishers, 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: file:///C:/Users/Acer/Downloads/202103_-_brochure_covid_update_digital_only.pdf Consequences of the Covid-19 crisis on the book market [online]. Federation of European Publishers, 2020 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: file:///C:/Users/Acer/Downloads/202103_-_brochure_covid_update_digital_only.pdf |