Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Působení asistenta pedagoga na různých stupních a typech škol z pohledu pedagogů
Thesis title in Czech: Působení asistenta pedagoga na různých stupních a typech škol z pohledu pedagogů
Thesis title in English: Teaching assistant and the importance of his work from the perspective of teachers at different levels and types of schools
Key words: Asistent pedagoga|osobní asistent dítěte|učitel|spolupráce|metody|strategie
English key words: Teaching assistant|personal assistant for child|teachers|cooperation|methods|strategy
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.04.2021
Date of assignment: 20.04.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.01.2022
Date and time of defence: 24.01.2023 11:00
Date of electronic submission:16.12.2022
Date of proceeded defence: 24.01.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem diplomové práce je zaměřit se na působení asistentů pedagoga v různých typech škol a jejich spolupráce s učiteli. Teoretická část se zaměřuje na osobnost asistenta pedagoga - jeho osobní předpoklady k práci, popis kvalifikačních požadavků a penzum znalostí. Dále objasňuje rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem dítěte, vzhledem i k základním pojmům vztahujícím se k problematice inkluze. Dále se věnuje možnostem spolupráce a volbě strategií, metod této spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem. V empirické části jsou řešeny faktory polupráce asistentů pedagoga a učitelů a jejich dopad na praxi škol. V čem vidí asistenti a pedagogové význam, potřebnost působení asistentů pedagoga na školách a naopak, v čem vidí úskalí a nedostatky, které mohou jejich vzájemnou spolupráci komplikovat. Cílovou skupinou jsou pedagogové a asistenti pedagoga na různých typech škol. K zíkání požadovaných údajů bude použit kvantitativní výzkum - metoda dotazníkového šetření. Otázky budou strukturované na uzavřenou i otevřenou formu, s cílem oslovit co největší počet respondentů z řad pedagogů i asistentů. Druhou fázi výzkumu tvoří kvalitativní výzkum - metoda polostrukturovaných rozhovorů, pro upřesnění informací dotazníkového šetření a zároveň získání dalších potřebných informací k vyhodnocení a naplnění výzkumného cíle.
References
GABAŠOVÁ, J. , VOSMIK, M. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Raabe, 2019. 1. vyd. ISBN 978-80-7496-419-0
HÁJKOVÁ, V. a kol. Asistent pedagoga – profese utvářená v dialogu. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1
KENDÍKOVÁ, J. Vademecum asistenta pedagoga. Praha: Pasparta, 2016. 1 vyd. ISBN 978-80-88163-12-1
MORÁVKOVÁ, Monika. Standart práce asistenta pedagoga. 2014.
PALATOVÁ, Hana a kol. Spolupráce s asistentem pedagoga. Praha, Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků: 2012. ISBN 978-80-87652-65-7.
TEPLÁ, M. a kol. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2018. ISBN 978-80-87963-64-7
VALENTOVA, I. a kol., 2015. Analýza získaných zkušeností z pilotního ověření systému metodického vedení asistentů pedagoga. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978- 80-244-4759-9.
VRBOVÁ, R. Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s narušenou komunikační schopností. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3381-3. 33)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html