Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Učebnice češtiny pro Českou školu bez hranic Londýn
Thesis title in Czech: Učebnice češtiny pro Českou školu bez hranic Londýn
Thesis title in English: Czech textbooks for the Czech School without Borders London
Key words: Česká škola bez hranic|učebnice|schvalovací doložka|učební úloha|komunikační výchova
English key words: Czech Schools without Borders|textbook|approval clause|learning task|communicative education
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.03.2021
Date of assignment: 19.04.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.05.2021
Date and time of defence: 11.09.2023 09:00
Date of electronic submission:19.07.2023
Date of proceeded defence: 11.09.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Ivana Bozděchová, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílempráce je:
a) zjistit, zda a do jaké míry vyhovují učebnice češtiny určené pro žáky České školy bez hranic Londýn dvojím nárokům:
(aa) nárokům platných programových dokumentů MŠMT, především RVP ZV,
(bb) nárokům daným podmínkami výuky v České škole bez hranic a reálnými možnostmi a potřebami žáků a jejich rodičů;
b) navrhnout podle možností potřebné úpravy užívaných či navržených učebních materiálů.
Postup práce:
a) Analýza požadavků programových a dalších normativních dokumentů MŠMT na výuku češtiny na České škole bez hranic Londýn, na užívané učebnice, další učební materiály i vlastní výuku.
b) Zjištění a analýza místních podmínek výuky češtiny v České škole bez hranic Londýn a jejích potřeb viděných očima vyučujících na uvedené škole a podle možností i očima žáků a jejich rodičů. Data budou získána s pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
c) Analýza učebních materiálů užívaných na této škole nebo pro její potřeby připravovaných, a to se zřetelem k poznatkům získaným při analýzách uvedených v bodě a) a b), identifikace slabých míst/problémů.
d) Návrh řešení problémů zjištěných předchozí analýzou, jeho předložení k oponentuře učiteli školy.
e) Shrnutí výsledků, jejich vyhodnocení, formulace závěrů.
References
BAKER, Colin; PRYS JONES, Sylvia, 1998. Encyclopedia of bilingualism and bilingual education. Multilingual Matters 1998 (nebo pozdější vydání)
CONTEH, Jean, 2006. Promoting Learning for Bilingual Pupils 3-11: Opening Doors to Success. London: SAGE. ISBN 1446234746.
CONTEH, Jean, 2012. Teaching Bilingual and EAL Learners in Primary Schools. London: Learning Matters. ISBN 0857257498.
CUMMINS, Jim, 2003. Bilingual Education: Basic Principles. In DEWAELE, Jean-Mrc et al., 2003. Bilingualism: Beyond Basic Principles: Festschrift in Honour of Hugo Baetens Beardsmore. Multilingual Matters. ISBN 1853596256.
ČESKÁ ŠKOLA BEZ HRANIC, (2010). Vzdělávací program Českých škol bez hranic (a jim metodicky příbuzných zahraničních škol) pro předškolní a základní vzdělávání pro 1. a 2. stupeň [online, platné znění].
GREAT BRITAIN. DEPARTMENT FOR EDUCATION AND SKILLS, (2004). Excellence and Enjoyment: Learning and teaching for bilingual children in the primary years. London: Department for Education and Skills [online, platné znění].
GROSJEAN, Francois, 2008. Studying bilinguals. New York: Oxford University Press, 2008. Oxford linguistics. ISBN 978-0-19-928129-9.
HALL, Deryn et al., 2012. Assessing the Needs of Bilingual Pupils: Living in Two Languages. London: Routledge. ISBN 1136613188.
HERBSOVÁ, Adéla, 2017. Metodika jazykové výuky bilingvních dětí (případová studie). DP, FF UK.
KROPÁČOVÁ, Jitka, 2006. Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 136 s. ISBN 80-2441-511-9.
MORGENSTERNOVÁ, Monika, ŠULOVÁ, Lenka, SCHOLL, Lucie, 2011. Bilingvismus a interkulturní komunikace. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-678-3.
NIKL, J. Metody projektování učebních úloh. Hradec Králové: Gaudeamus 1997.
PLISCHKE, Jitka, 2008. Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 116 s. ISBN 978-80-244-2162-9.
PRŮCHA, J. Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
SÝKORA, M. Učebnice - její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha: EM - Effect, 1996.
ŠEBESTA. K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum 2005.
ŠTEFÁNIK, Jozef, 2000. Jeden člověk, dva jazyky: dvojjazyčnosť u detí - predsudky a skutočnosti. Bratislava: Academic Electronic Press. ISBN 80-88880-41-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html