Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Problémy vyučování v období uzavřených škol
Thesis title in Czech: Problémy vyučování v období uzavřených škol
Thesis title in English: Problems of teaching in the period of closed schools
Key words: Koronavirus|pandemie|prezenční výuka|online výuka|kvantitativní výzkum|dotazníkové šetření učitelů|dotazníkové šetření žáků|motivace|školské prostředí
English key words: Coronavirus|pandemic|face-to-face teaching|online|learning|quality research|questionnaire survey of teachers|questionnaire survey of pupils|motivation|school environment
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.03.2021
Date of assignment: 24.03.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 24.06.2021
Date and time of defence: 05.09.2022 09:00
Date of electronic submission:30.07.2022
Date of proceeded defence: 05.09.2022
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je zjistit skrze rozhovory s žáky a s učiteli na středních školách v ročnících 1. až 4. na škole 1.KŠPA Kladno, s.r.o., jak se žáci a učitelé vypořádali s distančním studiem a výukou, na které problémy narazili a které potíže byly nejčastější. V práci bude využito toho, že autor BP vyučuje na zmíněné škole IT předměty.
Annotation:
The aim of this bachelor's thesis is to find out through interviews with students and teachers in secondary schools in grades 1 to 4 at the school 1.KŠPA Kladno, s.r.o., how students and teachers dealt with distance learning and teaching, what problems they encountered and what problems were the most common. The work will use the fact that the author of BT teaches IT subjects at the school.
References
Zákon č. 111/1998 Sb. - Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách)
Zákon č. 561/2004 Sb. - Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
SMETÁČKOVÁ, Irena a Stanislav ŠTECH. Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol: co ukázalo uzavření škol? Studia paedagogica. 2021, 26(1), 9-38. ISSN 2336-4521. Dostupné z: doi:10.5817/SP2021-1-1
KRÁTKÁ, Jana a Lenka ZEMANOVÁ. Distanční výuka na druhou. Pedagogická orientace. [Online]. 2020, č. 2, s. 249–254. [cit. 2021-06-21]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14144
MINAŘÍKOVÁ, Eva. Uzavření škol: jiný příběh se stejným nadpisem? Zkušenosti ze tří zemí. Pedagogická orientace. [Online]. 2020, č. 2, s. 302–307. [cit. 2021-06-09]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14150
ROKOS, Lukáš a Michal VANČURA. Distanční výuka při opatřeních spojených s koronavirovou pandemií – pohled očima učitelů, žáků a jejich rodičů. Pedagogická orientace. [Online]. 2020, č. 2, s. 122–155. [cit. 2021-06-21]. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14136
BRDIČKA, Bořivoj. Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem?. Metodický portál: Spomocník [online]. 11. 03. 2020, [cit. 2021-06-21]. Dostupné z: https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22436/DOKAZE-KORONAVIRUS-ZAVEST-TECHNOLOGIE-DO-VYUKY-SKOKEM.html. ISSN 1802-4785.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html