Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Divadlo pro dítě 21. století
Thesis title in Czech: Divadlo pro dítě 21. století
Thesis title in English: Theatre for children of the 21.st century
Key words: divadlo|mládež|divadlo pro děti|21. století|progresivní divadlo|generace Z|divadlo ve výchově|potenciál divadla pro děti|edukativní funkce divadla
English key words: theatre|young adult|theatre for children|21st century|generation Z|Theatre in Education|potential of theatre for young audiences|educational function of theatre
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Departement of Theatre Studies (21-KDV)
Supervisor: doc. Petr Christov, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.03.2021
Date of assignment: 22.03.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.04.2021
Date and time of defence: 06.09.2021 11:00
Date of electronic submission:17.08.2021
Date of proceeded defence: 06.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Alena Sarkissian, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá souvztažnostmi mezi problematikou současného divadla pro děti a charakteristickými rysy generace dětí narozených kolem přelomu milénia. Její snahou je nahlédnout oblast divadla pro děti jako prostor s potenciálem napomáhat dítěti utvářet si obraz o světě, použitelnou a žádoucí hierarchii hodnot a dostatečně stabilní a dobrý sebeobraz vytvářející předpoklad pro životní pocit, že ve světě lze obstát, lze ho ovlivnovat a prosadit se v něm. První část práce se za pomocí poznatků z oboru psychologie, sociologie a pedagogiky pokusí vlivy, které na současné dítě působí v rodině, ve vzdělávacích institucích a ve společnosti obecně, a které je jako takové formují. Druhá část práce se bude snažit na konkrétních příkladech progresivní tuzemské divadelní produkce divadla pro děti ukázat, jakými způsoby divadlo, jakožto specifické médium, přistupuje k dítěti dnešní doby, jakým způsobem s ním vstupuje do dialogu a jak se může podílet formování jeho světonázoru. Práci doplní názory jednotlivých tvůrců, odborníků a studentů oboru.
References
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4435-3.
MCCRINDLE, Mark. The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. Bella Vista: McCrindle Research Pty Ltd, 2018.
NICHOLSON, Helen. Theatre & education. Basingstoke New York, N.Y.: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-0-230-21857-4.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN isbn978-80-262-0714-6.
REASON, Matthew. The young audience : exploring and enhancing children's experiences of theatre. Stoke on Trent, UK: Trentham Books, 2010. ISBN 978-1-85856-450-0.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html