hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration:
26.02.2019
Date of assignment:
13.03.2019
Administrator's approval:
not processed yet
Date and time of defence:
03.09.2021 09:00
Date of electronic submission:
28.07.2021
Date of proceeded defence:
03.09.2021
Submitted/finalized:
committed by student and finalized
Opponents:
Mgr. Michal Švarný
Guidelines
Cílem této bakalářské práce bude vytvoření pilotní studie, ve které mne bude zajímat míra využívání informačních technologií, a to konkrétně od roku 2000 – do roku 2019 narozené generace. Na tuto pilotní studii chci jako první vyzkoušet korejskou metodu, formou standartizovaného dotazníku SAS, tato metoda u nás prozatím nebyla použita. Metodu si vyzkouším na studentech středních škol – zaměřím se na míru využití informačních technologií např. jak dlouho tráví studenti čas na sociálních sítích apod. Hlavním cílem mé bakalářské práce bude zmapování závislosti a potřebnosti informačních technologií neboli smartphonů. Pilotní studii postavím na vytvořeném dotazníku a rozhovorech cca vždy s 6 studenty. Následně reflexe v rozhovorech – čemu v dotazníku nerozuměli, co jim přišlo obtížné a jak dotazník vnímali dle svého volného času. Na testování dotazníkové metody a rozhovorů jsem zvolila dospívající kategorii studentů – 15 – 18 let nebo 15- 17 let. Struktura práce: 1. Úvod 2. Prostudování literatury, následné výjmutí informací 3. Přeložení korejské studie a vytvoření dotazníku 4. Vytvoření teoretické části bakalářské práce 5. Testování dotazníku a rozhovory 6. Analýza výsledků dotazníku 7. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
Literatura: 1. SAS články a SAS-SV - korejská studie, vše je validováno pro ČJ / Dai- Jin, K. et al., 2013. The Smartphone Addiction Scale: Development and Validation of a Short Version for Adolescents. PlosOne, 2013(první), pp.278-280 2. Knižní titul: Freitas, D., 2017. The happiness effect: How social media is driving a generation to appear perfect at any cost, New York: Oxford University Press. 3. Knižní titul: Ateiner-Aidar, C., 2014. The Big Disconnect: Protecting Childhood and Family Relationships in the Digital Age, Londýn: Harper Collins.