Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Všímavost a koučování
Thesis title in Czech: Všímavost a koučování
Thesis title in English: Mindfulness and couching
Key words: Všímavost|MBCT-L|individuální koučování|intervence nezaložené na všímavosti
English key words: Mindfulness|MBCT-L|Individual Coaching|non-MBI
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Katarína Loneková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.03.2021
Date of assignment: 05.03.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.05.2021
Date and time of defence: 01.02.2023 00:00
Date of electronic submission:14.12.2022
Date of proceeded defence: 01.02.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Bc. Lucie Zernerová, M.Sc., Ph.D.
 
 
 
Advisors: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D.
PhDr. Jan Benda, Ph.D.
Guidelines
Cílem diplomové práce je popsat všímavost v kontextu koučování a zjistit, zda může během koučování docházet ke zvyšování všímavosti.
Obsahem teoretické části bude na základě aktuálních výzkumů a literatury představit koncept všímavosti a dát ho do souvislostí s psychologickým koučováním – jakými mechanismy, otázkami, technikami atp. může zvyšovat všímavost.
Ve výzkumné části bude přiblížen kvantitativní výzkum mapující všímavost u koučích. Ve výzkumu bude použit Dotazník pěti aspektů všímavosti vytvořený Ruth Baer, kteří koučí vyplní před a po procesu koučování.
Výsledky výzkumu přispějí ke zjištění, zda je všímavost důležitou součástí psychologického koučování a zda je jedním z jeho přirozených přínosů.
References
Baer, R. A., Smith, G. T., Lykins, E., Button, D., Krietemeyer, J., Sauer, S., Walsh, E., Duggan, D., & Williams, J. M. G. (2008). Construct Validity of the Five Facet Mindfulness Questionnaire in Meditating and Nonmeditating Samples. Assessment, 15(3), 329-342. https://doi.org/10.1177/1073191107313003

Benda, J. (2019). Všímavost a soucit se sebou: proměna emocí v psychoterapii. Portál.

Martin, J. R. (1997). Mindfulness: A Proposed Common Factor. Journal Of Psychotherapy Integration Publication Discontinued, 7(4), 291-312.https://doi.org/10.1023/B:JOPI.0000010885.18025.bc

Silsbee, D. K. (2012). Všímavý kouč: sedm rolí pro rozvoj řídících pracovníků. Maitrea.

Shelov, D. V., Suchday, S., & Friedberg, J. P. (2009). A Pilot Study Measuring the Impact of Yoga on the Trait of Mindfulness. Behavioural And Cognitive Psychotherapy, 37(5), 595-598.https://doi.org/10.1017/S1352465809990361

Williams, J. M. G., & Penman, D. (2014). Všímavost: jak najít klid v uspěchaném světě (2. dotisk). ANAG.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html