Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchova Generace Z – formování odpovědnosti z rodičovské perspektivy
Thesis title in Czech: Výchova Generace Z – formování odpovědnosti z rodičovské perspektivy
Thesis title in English: Education of Generation Z – Forming Responsibility from the Parents' Perspective
Key words: Výchova|Generace Z|Odpovědnost|Výchova k odpovědnosti|Osobní odpovědnost|Výchova z perspektivy rodičů
English key words: Responsibility|Generation Z|Education|Forming of Responsibility|Parents’ Perspective|Personal Responsibility
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.02.2021
Date of assignment: 11.02.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.03.2021
Date and time of defence: 01.02.2022 13:30
Date of electronic submission:16.12.2021
Date of proceeded defence: 01.02.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se pokouší teoretizovat význam osobní odpovědnosti pro jedince a společnost s ohledem na některé současné sociální změny: zaměřuje se především na problematiku výchovy k odpovědnosti u tzv. Generace Z. Teoretická část práce představuje konceptuální východiska k reflexi odpovědnosti a k formulaci jejích možných definic. Dále analyzuje vybrané moderní pedagogické směry a jejich pojetí výchovy, vztahuje pojem výchovy k různým výchovným stylům a tématizuje i současné trendy v rodičovské výchově.
Empirická část práce má podobu kvalitativního výzkumu, využívajícího metody hloubkových interview s rodiči, kteří praktikují odlišné výchovné styly. Cílem těchto interview je popis různých konstruktů osobní odpovědnosti ve výchově Generace Z, a to z perspektivy rodičů.
References
1. Barna Group. (2018). Gen Z: The Culture, Beliefs and Motivations Shaping the Next Generation. Morganville, NJ: GenZ Publishing.
2. Bershidsky, L. (2014). Here Comes Generation Z. Bloomberg View. Retrieved October 26, 2020, from https://static1.squarespace.com/static/598b40dbe6f2e199ff12ecb7/t/59a070f8e4fcb555d03860db/1503686905822/Here+Comes+Generation+Z+-+Bloomberg+View.pdf
3. Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele (Vyd. 2). Praha: Portál.
4. Dimock, M. (2019). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Pew Research Center. Retrieved October 23, 2020, from https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/01/17/where-millennials-end-and-generation-z-begins/
5. Elmore, T., & McPeak, A. (2019). Generation Z Unfiltered: Facing Nine Hidden Challenges of the Most Anxious Population (1st ed.). Poet Gardner.
6. Eriksen, T. H. (2010). Syndrom velkého vlka: hledání štěstí ve společnosti nadbytku. Brno: Doplněk.
7. Sokol, J. (2010). Etika a život: Pokus o praktickou filosofii. Praha: Vyšehrad.
8. Fontana, D. (2010). Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele (Vyd. 3). Praha: Portál.
9. Gordon, T. (2012). Výchova bez poražených: řešení konfliktů mezi rodiči a dětmi. Praha: Malvern.
10. Jonas, H. (1997). Princip odpovědnosti. Praha: Oikoymenh.
11. Seemiller, C., & Grace, M. (2016). Generation Z Goes to College. Hoboken, NJ: Jossey-Bass.
12. Spitzer, M. (2014). Digitální demence. Brno: Host.
Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada.
14. Williams, A. Move Over, Millennials: Here Comes Generation Z. The New York Times. Retrieved October 23, 2020, from https://www.nytimes.com/2015/09/20/fashion/move-over-millennials-here-comes-generation-z.html
15. Wróbel, A. (2008). Výchova a manipulace: podstata manipulace, mechanismy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Praha: Grada.
16. Zvírotský, M. (2020). Sebevýchova: teorie a praxe pedagogického ovlivňování sebe sama. Praha: Grada.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html