Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Atentát na Reinharda Heydricha ve filmu
Thesis title in Czech: Atentát na Reinharda Heydricha ve filmu
Thesis title in English: The Assassination of Reinhard Heydrich in Film
Key words: Anthropoid|film|mediální reflexe|kolektivní paměť|vzpomínkový film|plurimediální sítě|Astrid Erll
English key words: Anthropoid|film|reflection in media|collective memory|memory film|plurimedial networks|Astrid Erll
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Film Studies Department (21-KFS)
Supervisor: Mgr. MgA. Tereza Czesany Dvořáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.02.2021
Date of assignment: 10.02.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 19.08.2021
Date and time of defence: 08.09.2021 09:30
Date of electronic submission:19.08.2021
Date of proceeded defence: 08.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této bakalářské práce je nahlédnout film Anthropoid (Sean Ellis, 2016) z hlediska jeho plurimediální sítě. Tento koncept pochází od německých literárních vědkyň Astrid Erll a Stephanie Wodianky, které jej taktéž aplikují na filmové médium. „Hustota“ plurimediální sítě filmu určuje jeho míru setrvání v kolektivní paměti určité skupiny, pro záměry této práce české společnosti. Čím“ hustší“ plurimediální konstelace určitého snímku je, tím větší má tendenci udržet se v kolektivní paměti. Taková síť může být konstruována cílenými marketingovými strategiemi vzešlými z propagační kampaně filmu, spontánními, neutrálními i zaujatými reakcemi novinářů či společnosti na přípravu snímku, nebo na snímek samotný – dále může být plurimediální síť ovlivněna čistě pragmatickými aspekty jako je datum nebo místo premiéry, vzhled plakátů nebo produkty, které se k filmu pojí (např. propagační předměty). Dílo, které se svou sítí obstojí, nazývají německé autorky vzpomínkovým filmem. Tato práce si ze širokého pole vlivných faktorů na přijetí filmu veřejností vybírá mediální reflexi dění okolo díla Anthropoid v letech 2015, 2016 a v části roku 2017, tedy klíčového období, ve kterém se o něm zpravovalo nejvíce. Tento postup by měl pomoci určit, zda můžeme Anthropoid označit v českém kontextu za vzpomínkový film, či nikoliv.
References
ASSMANN, Aleida, Geschichte in Gedächtnis. München: C. H. Beck 2007.
ASSMANN, Aleida, Prostory vzpomínání. Podoby a proměny kulturní paměti. Praha: Nakladatelství Karolinum 2018. (Přeloženo z 5. německého vydání ASSMAN, Aleida, Erinnerungsräume. Formen und Wandlungen des kulturellen Gedächtnisses. München: C. H. Beck 2010.)
ERLL, Astrid, Memory in Culture, London: Palgrave Macmillan 2011.
ERLL, Astrid – RIGNEY, Ann, Mediation, Remediation, and Cultural Memory. Berlin: de Gruyter 2009.
ERLL, Astrid – WODIANKA, Stephanie, Film und kulturelle Erinnerung. Plurimediale Konstellationen. Berlin: de Gruyter 2008.
FAIRCLOUGH, Norman, Critical Discourse Analysis: the critical study of language. New York: 1995, Longman Publishing.
HALBWACHS, Maurice, Kolektivní paměť. Praha: Sociologické nakladatelství 2009. (Přeloženo z 3. kritického vydání, HALBWACHS, Maurice, La mémoire collective. Paris: Albin Michel 1997.)
INNIS, Harold A., Empire and Communications, Oxford: Clarendon Press 1968.
KRATOCHVIL, Alexander (ed.), Paměť pohledem humanitních věd. AV ČR / Akropolis 2015.
McCOMBS, Maxwell E., Agenda setting: nastolování agendy, masová média a veřejné mínění. Praha: Portál 2009. (Přeloženo z 1. vydání MCCOMBS, Maxwell E., Setting the Agenda. The Mass Media and Public Opinion. Cambridge: Polity Press 2004.)
ŘEHOŘOVÁ, Irena, Kulturní paměť a film. Praha: Sociologické nakladatelství 2018.
ŠUBRT, Jiří, Paměť jako sociologický problém. AUC PHILOSOPHICA ET HISTORICA, č. 2, 1994.
ŠUBRT, Jiří – PFEIFEROVÁ, Štěpánka, Kolektivní paměť jako předmět historicko-sociologického bádání. Historická sociologie 2, č. 1, 2010, s. 11-13.
TRAMPOTA, Tomáš – VOJTĚCHOVSKÁ, Martina, Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html