Autorita učitele z pohledu žáků středních škol
Thesis title in Czech: | Autorita učitele z pohledu žáků středních škol |
---|---|
Thesis title in English: | Teacher´s authority from secondary school students´ point of view |
Key words: | autorita|učitel|žák|výchova|osobnost učitele |
English key words: | authority|teacher|student|teacher’s personality|education |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 10.02.2021 |
Date of assignment: | 10.02.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 22.04.2021 |
Date and time of defence: | 20.06.2022 09:30 |
Date of electronic submission: | 27.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 20.06.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce „Autorita učitele z pohledu žáků středních škol“ je zjistit, jak chápou žáci středních škol autoritu učitele, zda je pro ně učitel vzorem, jaké vlastnosti učitele podle žáků autoritu učitele posilují a jaké ji naopak oslabují. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o autoritě učitele. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. V úvodu se zabývá vymezením pojmu, typologií
a proměnami autority. Dále obsahuje typologii učitele z hlediska jeho osobnosti, zabývá se vztahem učitele a žáka. Předmětem poslední části je autorita ve výchovně vzdělávacím procesu, vztah autority a kázně a autorita učitele. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na autoritu učitelů žáci středních odborných škol. |
References |
ARENDT, Hannah. Krize kultury: (4 cvičení v polit.myšlení.). Praha: Mladá fronta, 1994. Váhy (Mladá fronta). ISBN 80-204-0424-4.
KRYKORKOVÁ, Hana a Růžena VÁŇOVÁ. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4. MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8. NOVOTNÝ, Petr. Autoritářství jako jedna z determinant výkonu učitelské profese. Pedagogika. 1997, XLVII(3), 247-258. STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1734-0. VALIŠOVÁ, Alena, Mária BRATSKÁ, Bogusław ŚLIWERSKI a kol. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež. 1. Praha: ISV, 2005. ISBN 80-86642-43-7. VALIŠOVÁ, Alena. Pojetí autority a její proměny v pedagogickém kontextu. Psychologie pro praxi. 2010, XLV(3-4), 53-63. VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4624-4. WEBER, Max a Jan ŠKODA. Autorita, etika a společnost: pohled sociologa do dějin. Praha: Mladá fronta, 1997. Souvislosti (Mladá fronta). ISBN 80-204-0611-5. |