Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Realizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích
Thesis title in Czech: Realizace multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích
Thesis title in English: Implementation of multicultural education at grammar schools in České Budějovice
Key words: multikulturní výchova|multikulturalismus|multikulturalita|metody|národ|národnost|národnostní menšina|etnikum|etnická příslušnost|etnické vědomí|etnicita|kultura|integrace|akulturace|školní dokumenty|gymnázium|legislativa|dotazník|výzkum
English key words: multicultural education|multiculturalism|methods|nation|nationality|ethnic minority|ethnic|ethnicity|ethnic consciousness|culture|integration|acculturation|school documents|legislation|questionnaire|research
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.02.2021
Date of assignment: 10.02.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.05.2021
Date and time of defence: 25.01.2023 13:00
Date of electronic submission:13.12.2022
Date of proceeded defence: 25.01.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na gymnáziích v Českých Budějovicích. Cílem práce je vymezit základní teoretická východiska multikulturní výchovy, její realizaci na vybraných gymnáziích v Českých Budějovicích a porovnání rozdílů realizace multikulturní výchovy mezi státním a soukromým zřízením daného typu gymnázia. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově z hlediska etnického i z hlediska kulturních a jazykových menšin a zabývá se její specifikací v kurikulárních dokumentech. Praktická část se věnuje stanoveným cílům diplomové práce, dále zmiňuje použitou metodiku kvantitativního výzkumu a popisuje výzkumný soubor včetně uvedení výsledků získaných dat, které objasní stanovené cíle, a to zjistit znalosti a postoje studentů posledních ročníků gymnázií s problematikou multikultury/interkultury nejen u nás, ale i ve světě.
References
ČENĚK, Jiří, Josef SMOLÍK a Zdeňka VYKOUKALOVÁ. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5414-7.
GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4724-2.
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP, ed. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4368-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KOLÁŘ, Jan, Lucie SCHUBERT a Jana RANDA. Among others: rozvoj interkulturní kompetence ve vzdělávání. [Praha]: Dům zahraniční spolupráce, 2020. ISBN 978-80-88153-71-9.
PELCOVÁ, Naděžda. Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a dalším vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-277-4.
PETRUCIJOVÁ, Jelena. Jeden svět - podpora multikulturní výchovy a vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7368-874-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html