Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Autoregulace učení a osobní pohoda vysokoškolských studentů v době pandemie covidu-19
Thesis title in Czech: Autoregulace učení a osobní pohoda vysokoškolských studentů v době pandemie covidu-19
Thesis title in English: Self-regulated Learning and Well-being of University Students During the Covid-19 Pandemic
Key words: autoregulace učení|distanční vzdělávání|osobní pohoda|covid-19|studenti|vysokoškolské vzdělávání|pandemie
English key words: self-regulated learning|distance learning|well-being|Covid-19|students|higher education|pandemic
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.02.2021
Date of assignment: 09.02.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.07.2021
Date and time of defence: 06.09.2021 09:00
Date of electronic submission:29.07.2021
Date of proceeded defence: 06.09.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc.
 
 
 
Guidelines
Pandemie covidu-19 zapříčinila počátkem jara 2020 celosvětové uzavírání vzdělávacích institucí a přenesla tak výuku do nouzové distanční podoby. Studenti se potýkali se zvýšenými nároky na vlastní odpovědnost a autoregulaci učení. Současně měla pandemie a omezení s ní spojená negativní dopad především na well-being studentů. Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat stav autoregulace učení a osobní pohody vysokoškolských studentů v době pandemie. Teoretickými východisky práce budou výsledky výzkumů zaměřené na hodnocení nouzové distanční výuky vysokoškoláky, a to především v České republice, dále hedonické a eudaimonické přístupy k osobní pohodě a vlivy pandemie na duševní zdraví studentů. Představeny budou významné modely autoregulace učení a vliv pandemie na autoregulaci učení vysokoškolských studentů. Poslední téma se bude zabývat souvislostmi mezi autoregulací a osobní pohodou. Součástí práce bude empirické šetření, jehož cílem je identifikovat rozdíly v autoregulaci učení a osobní pohodě mezi studenty lékařských fakult, kteří pomáhali a těmi, kteří nepomáhali ve zdravotnických zařízeních a mezi studenty přírodovědecké fakulty. Záměrem je zjistit, zdali studenti z lékařských fakult dosahují významně odlišných hodnot v autoregulaci učení a osobní pohodě oproti studentům z jiných fakult, přičemž přírodovědecká fakulta je obsahem i náročností studia lékařským fakultám nejblíže. Empirické šetření proběhne kvantitativní formou prostřednictvím elektronicky distribuovaných dotazníků zaměřených na autoregulaci učení studentů (DAUS1), osobní pohodu (PERMA Profiler) a depresi, úzkost a stres (DASS21). Respondenti budou vybráni na základě dobrovolnosti ze studentů 1., 2. a 3. lékařské fakulty a Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Následovat bude analýza souvislostí mezi autoregulací a osobní pohodou a identifikace rozdílů mezi studenty v závislosti na studované fakultě a zapojení se do pomoci ve zdravotnických zařízeních.

Předběžná struktura práce:

1 Realizace vysokoškolského vzdělávání v pandemii covidu-19
1.1 Vysokoškolské vzdělávání v pandemii
1.2 Pandemická opatření ovlivňující výuku na vysokých školách v České republice
1.3 Nouzová distanční výuka v České republice jako předmět výzkumů
2 Osobní pohoda a duševní zdraví vysokoškolských studentů
2. 1 Vymezení osobní pohody a duševního zdraví
2. 2 Hedonické a eudaimonické pojetí osobní pohody
2. 3 Model PERMA
2. 4 Vliv pandemie covidu-19 na osobní pohodu a duševní zdraví vysokoškolských studentů
3 Autoregulace učení vysokoškolských studentů
3. 1 Vymezení autoregulace a autoregulovaného učení
3. 2 Významné teoretické koncepty autoregulace učení
3. 3 Autoregulace učení vysokoškolských studentů v pandemii covidu-19
4 Souvislost mezi autoregulací učení a osobní pohodou vysokoškolských studentů
5 Empirické šetření – Autoregulace učení a osobní pohoda vysokoškolských studentů lékařských fakult a Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v době pandemie covidu-19
References
AGUILERA-HERMIDA, Patricia A. College Students´ Use and Acceptance of Emergency Online Learning Due to COVID-19. International Journal of Educational Research Open [online]. 2020, 11(1), nestránkováno [vid. 2020-11-29]. ISSN 2666-3470. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S266637402030011X

ARISTOVNIK, Aleksander, Damijana KERZIC, Dejan RAVSELJ, Nina TOMAZEVIC a Lan UMEK. Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability [online]. 2020, 12(20), p. 1–34 [vid. 2020-11-29]. ISSN 2071-1050. Dostupné z: doi:10.3390/su12208438

AUERBACH, Randy P., Philippe MORTIER, Ronny BRUFFAERTS, et al. WHO World Mental Health Surveys International College Student Project: Prevalence and distribution of mental disorders. Journal of Abnormal Psychology [online]. 2018, 127(7), p. 623–638 [vid. 2021-4-18]. ISSN 0021-843X. Dostupné z: doi:10.1037/abn0000362

BARTOŠ, Vojtěch, Jana CAHLÍKOVÁ, Michal BAUER a Julie CHYTILOVÁ. Dopady pandemie koronaviru na duševní zdraví. IDEA anti COVID-19 #22 [online]. Národohospodářský ústav AV ČR. 2020, p. 1–20 [vid. 2020-11-29]. Dostupné z:https://idea.cerge-ei.cz/images/COVID/IDEA_Dusevni_zdravi_covid-19_cervenec2020_22.pdf

BOEKAERTS, Monique. Self-regulated learning: A New Concept Embraced by Researchers, Policy makers, Educators, Teachers, and Students. Learning and Instruction [online]. 1997, 7(2), p. 161–186 [vid. 2021-4-18]. ISSN 0959-4752. Dostupné z: doi:10.1016/S0959-4752(96)00015-1

DAVIS, Sarah K. a Allyson F. HADWIN. Exploring Differences in Psychological Well-Being and Self-Regulated Learning in University Student Success. Frontline Learning Research [online]. 2021, 9(1), p. 30–43 [vid. 2021-4-18]. ISSN 2295-3159. Dostupné z:https://doi.org/10.14786/flr.v9i1.581

DIETRICH, Nicolas, Kalyani KENTHESWARAN, Aras AHMADI, et al. Attempts, Successes, and Failures of Distance Learning in the Time of COVID-19. Journal of Chemical Education [online]. 2020, 97(9), p. 2448–2457 [vid. 2020-11-29]. ISSN 0021-9584. Dostupné z: doi:10.1021/acs.jchemed.0c00717

GRUNSCHEL, Carola, Malte SCHWINGER, Ricarda STEINMAYR a Stefan FRIES. Effects of Using Motivational Regulation Strategies on Students' Academic Procrastination, Academic Performance, and Well-being. Learning and Individual Differences [online]. 2016, 49, p. 162–170 [vid. 2020-11-29]. ISSN 1041-6080. Dostupné z: doi:10.1016/j.lindif.2016.06.008

HOLZER, Julia, Marko LÜFTENEGGER, Selma KORLAT, Elisabeth PELIKAN, Katariina SALMELA-ARO, Christiane SPIEL a Barbara SCHOBER. Higher Education in Times of COVID-19: University Students’ Basic Need Satisfaction, Self-Regulated Learning, and Well-Being. AERA Open [online]. 2021, 7(1), p. 1–13 [vid. 2021-6-11]. ISSN 2332-8584. Dostupné z: doi:10.1177/23328584211003164

IBRAHIM, Ahmed K., Shona J. KELLY, Clive E. ADAMS a Cris GLAZEBROOK. A Systematic Review of Studies of Depression Prevalence in University Students. Journal of Psychiatric Research [online]. 2013, 47(3), p. 391–400 [cit. 2021-4-18]. ISSN 0022-3956. Dostupné z: doi:10.1016/j.jpsychires.2012.11.015

PELIKAN, Elisabeth Rosa, Marko LÜFTENEGGER, Julia HOLZER, Selma KORLAT, Christiane SPIEL a Barbara SCHOBER. Learning During COVID-19: The Role of Self-regulated Learning, Motivation, and Procrastination for Perceived Competence. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft [online]. 2021, 24(2), p. 393–418 [vid. 2021-6-11]. ISSN 1434-663X. Dostupné z: doi:10.1007/s11618-021-01002-x

RYFF, Carol D. Happiness Is Everything, or Is It? Explorations on the Meaning of Psychological Well-Being. Journal of Personality and Social Psychology [online]. 1989, 57(6), p. 1069–1070 [vid. 2021-4-18]. ISSN 0022-3514. Dostupné z: doi:10.1037/0022-3514.57.6.1069

SELIGMAN, Martin E. P. Flourish: A Visionary new understanding of happiness and well-being. New York: Free Press, 2011. ISBN 978-80-87270-95-0.

ZIMMERMAN, Barry J. a Dale H. SCHUNK, eds. Handbook of self-regulation of learning and performance. New York, NY: Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-87112-9.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html