Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem
Thesis title in Czech: Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem
Thesis title in English: Case Study of Mobile Application – Audio Guide for the National Museum
Key words: mobilní aplikace|muzeum|Národní muzeum|případová studie|bluetooth|audioprůvodce
English key words: mobile application|museum|National Museum|case study|bluetooth|audioguide
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.02.2021
Date of assignment: 02.02.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.05.2021
Date and time of defence: 23.06.2021 09:00
Date of electronic submission:08.05.2021
Date of proceeded defence: 23.06.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
Guidelines
Cílem diplomové práce je formou případové studie kriticky zhodnotit vývoj mobilní aplikace, porovnat stav současného teoretického poznání s reálným vývojem aplikace ve státní instituci na základě veřejné zakázky s vysoutěženým dodavatelem.
Teoretická část bude věnována popisu konceptu mobilní aplikace na teoretické úrovni se zaměřením na prostředí muzea jako paměťové instituce. Na příkladu konkrétních prvků bude představeno, jak může interaktivní obsah napomoci ke zlepšení návštěvnického zážitku a jak může digitální prostředí rozvíjet cíle muzejní edukace – například interpretaci muzeálií. Budou popsány možnosti uživatelského rozhraní a s tím související technologie umožňující navigaci uvnitř budovy.
Praktická část práce se bude systematicky věnovat konkrétnímu návrhu mobilní aplikace tvořené na míru nejen specifickým potřebám Muzejního komplexu (Historické a Nové budovy), nýbrž i dalším objektům Národního muzea. Bude popsán jak konceptuální model aplikace, tak její architektura a technické řešení. Závěrečná část práce se bude v diskusi věnovat jak zhodnocení vytyčených cílů zadávací dokumentace, tak nástrahám při samotném vývoji v reálném prostředí.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
BITGOOD, Stephen. Attention and Value: Keys to Understanding Museum Visitors. 1st Edition. Abingdon: Taylor & Francis Group, 2013. 213 stran. ISBN: 978-1611322637.
TALLON, Loïc, WALKER, Kevin. Digital Technologies and the Museum Experience: Handheld Guides and Other Media. 1st Edition. Plymouth: AltaMira Press, Rowman & Littlefield Publishers, 2008. 238 stran. ISBN: 978-0759111196.
VERMEEREN, Arnold, CALVI, Licia a Amalia SABIESCU. Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies. Cham, Switzerland: Springer, 2018. 345 stran. ISBN 978-3319864266.
MOSTEFAOUI, Ghita K., TARIQ, Faisal. Mobile Apps Engineering: Design, Development, Security, and Testing. Milton: CRC Press LLC, 2018. 159 stran. ISBN 978-1138054356.
HEYDON, Robin. Bluetooth low energy: the developer's handbook. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2013. 345 stran. ISBN 978-0132888363.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html