Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem
Thesis title in Czech: | Případová studie mobilní aplikace – průvodce Národním muzeem |
---|---|
Thesis title in English: | Case Study of Mobile Application – Audio Guide for the National Museum |
Key words: | mobilní aplikace|muzeum|Národní muzeum|případová studie|bluetooth|audioprůvodce |
English key words: | mobile application|museum|National Museum|case study|bluetooth|audioguide |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 02.02.2021 |
Date of assignment: | 02.02.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.05.2021 |
Date and time of defence: | 23.06.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 08.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 23.06.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce je formou případové studie kriticky zhodnotit vývoj mobilní aplikace, porovnat stav současného teoretického poznání s reálným vývojem aplikace ve státní instituci na základě veřejné zakázky s vysoutěženým dodavatelem.
Teoretická část bude věnována popisu konceptu mobilní aplikace na teoretické úrovni se zaměřením na prostředí muzea jako paměťové instituce. Na příkladu konkrétních prvků bude představeno, jak může interaktivní obsah napomoci ke zlepšení návštěvnického zážitku a jak může digitální prostředí rozvíjet cíle muzejní edukace – například interpretaci muzeálií. Budou popsány možnosti uživatelského rozhraní a s tím související technologie umožňující navigaci uvnitř budovy. Praktická část práce se bude systematicky věnovat konkrétnímu návrhu mobilní aplikace tvořené na míru nejen specifickým potřebám Muzejního komplexu (Historické a Nové budovy), nýbrž i dalším objektům Národního muzea. Bude popsán jak konceptuální model aplikace, tak její architektura a technické řešení. Závěrečná část práce se bude v diskusi věnovat jak zhodnocení vytyčených cílů zadávací dokumentace, tak nástrahám při samotném vývoji v reálném prostředí. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
BITGOOD, Stephen. Attention and Value: Keys to Understanding Museum Visitors. 1st Edition. Abingdon: Taylor & Francis Group, 2013. 213 stran. ISBN: 978-1611322637.
TALLON, Loïc, WALKER, Kevin. Digital Technologies and the Museum Experience: Handheld Guides and Other Media. 1st Edition. Plymouth: AltaMira Press, Rowman & Littlefield Publishers, 2008. 238 stran. ISBN: 978-0759111196. VERMEEREN, Arnold, CALVI, Licia a Amalia SABIESCU. Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies. Cham, Switzerland: Springer, 2018. 345 stran. ISBN 978-3319864266. MOSTEFAOUI, Ghita K., TARIQ, Faisal. Mobile Apps Engineering: Design, Development, Security, and Testing. Milton: CRC Press LLC, 2018. 159 stran. ISBN 978-1138054356. HEYDON, Robin. Bluetooth low energy: the developer's handbook. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2013. 345 stran. ISBN 978-0132888363. |