Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role vychovatele z pohledu chovanců z dětského domova se školou
Thesis title in Czech: Role vychovatele z pohledu chovanců z dětského domova se školou
Thesis title in English: The role of the educator from the point of view of inmates from the children´s home with the school
Key words: vychovatel|chovanec|dětský domov se školou|výchova|ústavní péče|osobnost vychovatele|agrese
English key words: tutor|inmate|children´s home with the school|education|institutional care|educationalist personality|aggression
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.01.2021
Date of assignment: 20.01.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 16.12.2021
Date and time of defence: 21.06.2022 09:00
Date of electronic submission:10.05.2022
Date of proceeded defence: 21.06.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce obsahuje popis možností náhradní péče o děti, nejčastější příčiny umisťování do dětského domova se školou, popis práce a potřebné vzdělání vychovatele, vztahy mezi vychovatelem a vychovávaným. Cílem této diplomové práce je pokusit se přiblížit roli vychovatele v dětském domově se školou, kde jsou umisťováni pouze chlapci s poruchamy chování. Cílem výzkumného šetření je zjistit názor chovanců, kteří jsou vychováváni v ústavní péči, na vychovatele, a zda je vychovatel schopen ovlivnit jejich další osobní vývoj.
References
BENDL, Stanislav a kol. Vychovatelství. Vyd. 1. Praha: Grada,2015, 312 s. ISBN 978-80-247-4248-9.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 774 s. ISBN 978-80-7367-569-1.
HUTYROVÁ Miluše a kol. Děti a problémy v chování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2019, 207 s. ISBN 978-80-262-1523-3.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovné péče ve školských zařízeních. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. 168 s. ISBN 80-7041- 114-7.
JEDLIČKA, Richard a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích: Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují: Eseje z dětské psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 108 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178- 006-5.
MATĚJČEK, Zdeněk. Náhradní rodinná péče: průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 183 s. ISBN 80-7178-304-8.
MATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 183 s. ISBN 978-80-7367-310-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 229 s. ISBN 80-7178-569-5.
ŠVANCAR, Zdeněk a Jana BURIÁNOVÁ. Speciálně pedagogické problémy ústavní a ochranné výchovy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakl., 1988, 215 p.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
VOCILKA, Miroslav. Dětské domovy v České Republice: (charakteristika jednotlivých dětských domovů). Vyd. 1. Praha: Aula, 1999. ISBN 80-902667-6-2.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html