Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
„Disneyovské barokní zámky“. Reprezentace české zámkové kultury v nizozemské zábavní produkci na příkladu Wie is de mol 2021.
Thesis title in Czech: „Disneyovské barokní zámky“. Reprezentace české zámkové kultury v nizozemské zábavní produkci na příkladu Wie is de mol 2021.
Thesis title in English: „Disneyesque baroque castles”. Representation of Czech castle culture in Dutch entertainment production on the example of Wie is de mol 2021.
Key words: zámková kultura|Wie is de Mol?|turismus|průvodce
English key words: castle culture|Wie is de Mol?|tourism|guide
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Germanic Studies (21-UGS)
Supervisor: PhDr. Irena Kozmanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.01.2021
Date of assignment: 14.01.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 03.02.2021
Date and time of defence: 08.09.2021 10:30
Submitted/finalized: no
Guidelines
Práce analyzuje zacházení s česku zámkovou kulturou v populární nizozemské reality show Wie is de Mol?, jejíž ročník 2021 se natáčel České republice. Práce si nejprve klade otázku po specificích vnímání české zámkové kultury (coby významné destinace nizozemského turismu) perspektivou zvenčí. Blíže se věnuje např. fenoménu komentované prohlídky, která je pro české zámecké prostředí typickým formátem. Ve druhé části pak práce sleduje, jak je s očekáváními formovanými obrazem zámkové kultury pracováno v konkrétních úkolech soutěže. Práce navazuje na bádání o fenoménu Wie is de Mol? a jeho role pro vnímání cizích zemí v nizozemském veřejném povědomí a reflektuje specifika netradičního, „covidového“ ročníku.
References
BEST, K. Making museum tours better: understanding what a guided tour really is and what a tour guide really does. Museum Management and Curatorship 27, 2012, s. 35-52.
HUISMAN, M., JOYE S., MAESEELE, P. Wie is de Ander? De representatie van Japan in het Nederlandse televisieprogramma Wie is de Mol? (2010). Tijdschrift voor Communicatie¬wetenschap 40, 2012, s. 221-230.
MÜCKE, P., KRÁTKÁ, L. (ed.). Turistická odysea. Krajinou soudobých dějin cestování a cestovního ruchu v Československu v letech 1945 až 1989, Praha 2018.
SVOBODA, M. (ed.). Sborník z konference Hrady, zámky, quo vadis?. Správa a rozvoj zpřístupněných památkových objektů jako specifický multidisciplinární soubor činností, Praha 2009.
VELSEN, S. van. Wie is de Mol?. Een Nederlands fenomeen van transmedia storytelling? Bakalářská práce. Universiteit Utrecht. Utrecht 2015.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html