Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR
Thesis title in Czech: Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR
Thesis title in English: The usage of french literature during french language lectures in high school in the Czech Republic
Key words: francouzská literatura|jazykové dovednosti|střední škola|výuka francouzského jazyka|kultura/kulturní kontext|porozumění textu
English key words: french literature|language skills|high school|teaching french|cultural context|reading comprehension
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Romance Studies (21-URS)
Supervisor: Mgr. Míla Janišová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.01.2021
Date of assignment: 13.01.2021
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.02.2021
Date and time of defence: 05.09.2022 09:00
Date of electronic submission:26.07.2022
Date of proceeded defence: 05.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Francouzština jakožto cizí jazyk je na středních školách běžně vyučována. Způsobů a prostředků jak cizí jazyk studentům předat je bezpochyby mnoho. V této práci se specificky zaměřím na vliv francouzské literatury při výuce francouzského jazyka. Na to, o kolik může její zařazení do běžné výuky obohatit studentův vztah k cizí kultuře a usnadnit tak samotný proces osvojování cizí řeči. Tato bakalářská práce má za cíl nejen obhájit a zdůraznit důležitost francouzské literatury při výuce francouzského jazyka, nýbrž rovněž pomocí dotazníku zmapovat, v jaké míře je v současnosti francouzská literatura součástí výuky francouzského jazyka na středních školách v ČR a jak na její začlenění do výuky pohlížejí studenti a učitelé.
References
BELEN Artunedo Guillén, (2009). La « littérature-monde » dans la classe de FLE : passage culturel et réflexion sur la langue. Synergies Espagne n° 2.
LAZAR, G. (1993). Literature and Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
DEFAYS Jean-Marc, DELBART Anne-Rosine, HAMMAMI Samia. (2014). La littérature en FLE : état des lieux et nouvelles perspectives. Paris : Hachette FLE.
MOREL Anne-Sophie. (2012). Littérature et FLE : état des lieux, nouveaux enjeux et perspectives. Synergies Monde, n° 9.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html