Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR
Thesis title in Czech: | Využití francouzské literatury při výuce francouzského jazyka na středních školách v ČR |
---|---|
Thesis title in English: | The usage of french literature during french language lectures in high school in the Czech Republic |
Key words: | francouzská literatura|jazykové dovednosti|střední škola|výuka francouzského jazyka|kultura/kulturní kontext|porozumění textu |
English key words: | french literature|language skills|high school|teaching french|cultural context|reading comprehension |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Romance Studies (21-URS) |
Supervisor: | Mgr. Míla Janišová |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.01.2021 |
Date of assignment: | 13.01.2021 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 10.02.2021 |
Date and time of defence: | 05.09.2022 09:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Magdalena Kučerová, Ph.D. |
Guidelines |
Francouzština jakožto cizí jazyk je na středních školách běžně vyučována. Způsobů a prostředků jak cizí jazyk studentům předat je bezpochyby mnoho. V této práci se specificky zaměřím na vliv francouzské literatury při výuce francouzského jazyka. Na to, o kolik může její zařazení do běžné výuky obohatit studentův vztah k cizí kultuře a usnadnit tak samotný proces osvojování cizí řeči. Tato bakalářská práce má za cíl nejen obhájit a zdůraznit důležitost francouzské literatury při výuce francouzského jazyka, nýbrž rovněž pomocí dotazníku zmapovat, v jaké míře je v současnosti francouzská literatura součástí výuky francouzského jazyka na středních školách v ČR a jak na její začlenění do výuky pohlížejí studenti a učitelé. |
References |
BELEN Artunedo Guillén, (2009). La « littérature-monde » dans la classe de FLE : passage culturel et réflexion sur la langue. Synergies Espagne n° 2. LAZAR, G. (1993). Literature and Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. DEFAYS Jean-Marc, DELBART Anne-Rosine, HAMMAMI Samia. (2014). La littérature en FLE : état des lieux et nouvelles perspectives. Paris : Hachette FLE. MOREL Anne-Sophie. (2012). Littérature et FLE : état des lieux, nouveaux enjeux et perspectives. Synergies Monde, n° 9. |