Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce
Thesis title in Czech: | Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce |
---|---|
Thesis title in English: | The Effects of Stressors on Grammar School Students during Graduation Exam |
Key words: | stres|stresor|maturitní zkouška|gymnázium|copingové strategie|pedagogika |
English key words: | stress|stressor|graduation exam|grammar school|coping strategies|education |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.12.2020 |
Date of assignment: | 23.12.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 20.05.2021 |
Date and time of defence: | 05.09.2022 09:00 |
Date of electronic submission: | 22.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zaobírá působením specifických stresorů na studenty gymnázií ve vztahu k maturitní zkoušce. Dává si za cíl lépe objasnit s jakými stresory a v jaké míře se studenti v zátěžovém období potýkají. Pozornost je věnována též copingovým strategiím a jejich užití při zvládání stresu a minimalizaci napětí. |
References |
1) URBANOVSKÁ, Eva. Škola, stres a adolescenti. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-244-2561-0
2) BARTŮŇKOVÁ, Staša. Stres a jeho mechanismy. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1874-6. 3) MLČÁK, Zdeněk. Vybraná témata z psychologie pro učitele: (psychologie školní zátěže - psychologie třídy - psychologie rodiny). Ostrava: Repronis, 1999. ISBN 80-86122-49-2. 4) JEDLIČKA, Richard, Jaroslav KOŤA a Jan SLAVÍK. Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada, 2018. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-0586-1. 5) VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4. 6) KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2. 7) LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. 2., upr. vyd. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-169-0. 8) NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3672-3. 9) KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2433-1. 10) STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-282-9. 11) PRAŠKO, Ján, Jana VYSKOČILOVÁ a Jana PRAŠKOVÁ. Úzkost a obavy: jak je překonat. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. Rádci pro zdraví. ISBN 978-80-7367-986-6. 12) BIRKENBIHL, Vera F. Pozitivní stres: radostně stresem. Přeložil Zlata KUFNEROVÁ. Praha: I. Železný, 1996. Podnikání - úspěch - zisk. ISBN 80-237-2836-9. 13) MAYEROVÁ, Marie. Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-425-8. 14) VYKOPALOVÁ, Hana. Krize a psychosociální pomoc. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-621-0. 15) KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2834-6. |