Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Thesis title in Czech: Pedagogická diagnostika dvouletého dítěte v předškolním zařízení
Thesis title in English: Pedagogical diagnostics of two-year-old child in preschool institution
Key words: Pedagogická diagnostika|Kvalitativní výzkum|Předškolní zařízení|Dvouleté dítě|Psychomotorický vývoj|Dětská skupina
English key words: Pedagogical diagnostics|Quality research|Preschool institution|Two-year-old child|Psychomotor development|Children's group
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.12.2020
Date of assignment: 23.12.2020
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.04.2021
Date and time of defence: 05.09.2022 09:00
Date of electronic submission:22.07.2022
Date of proceeded defence: 05.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce bude obsahovat teoretickou i praktickou část. V teoretické části se zaměřím na přesné vymezení pojmu pedagogická diagnostika a následně uvedu její hlavní funkce a přínos pro oblast předškolního vzdělávání. Dále se budu věnovat podrobné charakteristice dvouletého dítěte, jeho vývojovým specifikům a potřebám pro úspěšné zahájení předškolní docházky. V praktické části se pokusím o vytvoření vlastního diagnostického materiálu, který aplikuji v zařízení pro předškolní vzdělávání. Posléze zhodnotím jeho veškerá pozitiva a negativa a shrnu své hlavní poznatky, jež budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.
References
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie [online]. 2. dopl. vyd. Praha: Grada [cit. 2021-03-21]. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt [online]. Praha: Portál [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-262-0714-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání [online]. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-246-2153-1.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ, 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let [online]. Brno: Computer Press [cit. 2021-03-23]. Dětská naučná edice. ISBN ISBN978-80-251-1829-0.
MALACH, Josef, 2008. Pedagogická diagnostika pro učitele [online]. Ostrava: Universitas Ostraviensis [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-7368-551-5.
DVOŘÁKOVÁ, Miloslava, 2000. Pedagogicko psychologická diagnostika I. [online]. Vyd. 2. upr. České Budějovice: Jihočeská univerzita [cit. 2021-03-23]. ISBN 80-704-0402-7.
BRAUN, Richard, 2014. Pedagogicko-psychologická diagnostika [online]. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta [cit. 2021-03-23]. ISBN ISBN978-80-7290-656-7.
MATĚJČEK, Zdeněk, 2007. Co, kdy a jak ve výchově dětí [online]. Vyd. 4. Praha: Portál [cit. 2021-03-23]. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN ISBN978-80-7367-325-3.
PRŮCHA, Jan, 2011. Diagnostika komunikačního vývoje předškolních dětí. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu [online]. Masaryk University Press, 2011, 157-161 [cit. 2021-03-23]. ISBN 9788021057746. Dostupné z: doi:10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-50
MATĚJČEK, Zdeněk, 1986. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, s. [1a]. Dostupné také z: https://ndk.cz/uuid/uuid:00f884a0-cce9-11e3-85ae-001018b5eb5c

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html