Analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice
Thesis title in Czech: | Analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice |
---|---|
Thesis title in English: | Analysis of the Further Education Offer in the Field of Leadership in the Czech Republic |
Key words: | vedení lidí|vedoucí pracovník|další vzdělávání|manažerské kompetence|rozvoj kompetencí |
English key words: | management|manager|further education|managerial competences|competence development |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 13.12.2020 |
Date of assignment: | 13.12.2020 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.05.2021 |
Date and time of defence: | 14.06.2021 09:30 |
Date of electronic submission: | 12.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 14.06.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Alexandra Fonville, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice, a to z hlediska současného odborného rozpracování přístupů k vedení lidí a kompetencí vedoucích pracovníků. Nejprve bude představena oblast vedení lidí se zaměřením na teorie a koncepce leadershipu, trendy v oblasti vedení lidí, funkce, role a kompetence vedoucích pracovníků. Následně budou analyzovány možnosti vzdělávání a rozvoje kompetencí vedoucích pracovníků. Na základě analýzy odborných zdrojů budou identifikovány možnosti rozvoje manažerských dovedností, poté bude pozornost zaměřena na význam jednotlivých manažerských dovedností pro praxi vedoucích pracovníků. V rámci empirického šetření bude analyzována nabídka dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice na základě dat z dostupných internetových databází a portálů, a to z hlediska zastoupení kompetencí jako cílů vzdělávání v jednotlivých kurzech. Pomocí obsahové analýzy bude analyzováno přibližně 800 nabídek. Zastoupeny budou jak kurzy otevřené, tak „šité na míru“. Cílem empirického šetření je určení procentuálního zastoupení vybraných kompetencí v jednotlivých kurzech a následně porovnání výsledných dat s mírou významu daných kompetencí pro výkon manažerské role dle dostupných empirických studií.
Předběžná struktura práce: 1 Vedení lidí 1.1 Teorie a koncepce leadershipu 1.2 Aktuální trendy v oblasti vedení lidí 1.3 Funkce a role vedoucích pracovníků 1.4 Kompetence vedoucích pracovníků 2 Analýza možností vzdělávání a rozvoje kompetencí vedoucích pracovníků 2.1 Rozvoj klíčových manažerských dovedností 2.2 Míra důležitosti jednotlivých manažerských dovedností pro praxi 3 Empirické šetření – Analýza nabídky dalšího vzdělávání v oblasti vedení lidí v České republice na základě dostupných internetových databází a portálů |
References |
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. London: KoganPage, 2017. ISBN 978-0-7494-7411-9.
BASS, Bernard M. Leadership and performance beyond expectations. New York: Free Press, 1985. ISBN 978-00-2901-8101. BJORNBERG, Linda. Training and development: Best practices. Public Personnel Management [online]. 2002, 31(4), 507–516 [cit. 2020-12-15]. ISSN 0091-0260. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/009102600203100406. BURNS, James M. Leadership. New York: Harper Collins, 2009. ISBN 978-00-6196-557-9. COLLINSON, David, Keith GRINT a Brad JACKSON. Leadership. London etc.: Sage, 2011. Sage library in business and management. ISBN 978-0-85702-144-1. DRUCKER, Peter F. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-021-X. EduCity [online]. Praha: IVITERA a.s., ©2020 [cit. 2020-12-12]. Dostupné z: https://www.educity.cz. FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3067-7. HÁŠA, Stanislav. Co je nového v managementu. Praha: Nová beseda, z. s., 2016. ISBN 978-80-9060-899-3. HELLER, Jurgen, Christina STEINER, Cord HOCKEMEYER a Dietrich ALBERT. Competence-Based Knowledge Structures for Personalised Learning. International Journal on E-Learning [online]. 2006, 5(1), 75–88 [cit. 2020-12-15]. ISSN 1537-2456. Dostupné z: https://www.learntechlib.org/p/21759/. JAROŠOVÁ, Eva, Daniela PAUKNEROVÁ a Hana LORENCOVÁ. Nové trendy v leadershipu: koncepce, výzkumy, aplikace. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-479-0. KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení: teoretická východiska a vývoj. Praha: Eurolex Bohemia, 2004. Andragogika. ISBN 80-86432-97-1. KUBEŠ, Marián. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada publishing, 2004. ISBN 80-247-0698-9. LOKAJÍČKOVÁ, Veronika. Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů. / Learning competencies and possibilities for their development and evaluation. Pedagogická Orientace [online]. 2013, 23(3), 318–341 [cit. 2020-12-15]. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1140/885. MPSV. Centrální databáze kompetencí. Měkké kompetence [online]. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí, 2021 [vid. 2021-04-02]. Dostupné z: http://kompetence.nsp.cz/mekkeKompetence.aspx. NEIMEYER, Greg J., Jennifer M. TAYLOR a David R. COX. On hope and possibility: Does continuing professional development contribute to ongoing professional competence? Professional Psychology: Research and Practice [online]. 2012, 43(5), 476–486 [cit. 2020-12-15]. ISSN 0735-7028. Dostupné z: doi:10.1037/a0029613. NORTHOUSE, Peter G. Leadership: theory and practice. Thousand Oaks: Sage Publications, 2010. ISBN 978-14-1297-488-2. SMITH, Andrew a Erica SMITH. The role of training in the development of human resource management in Australian organisations. Human Resource Development International [online]. 2007, 10(3), 263–279 [cit. 2020-12-15]. ISSN 1367-8868. Dostupné z: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13678860701515208. |